ترامپ: اتحادیه اروپا باید پول تسلیحات آمریکایی در اوکراین را بدهد

ترامپ متعهد شده که راه حل جدیدی برای تامین بودجه جایگزینی تسلیحات آمریکایی ارسال شده به اوکراین در بحبوحه درگیری کی‌یف با روسیه ارائه دهد؛ از متحدان اروپایی بخواهد هزینه این تسلیحات را بپردازند.

موبنا-به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در جریان ویدئویی مربوط به کارزار انتخاباتی‌اش وعده داد، اگر که بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود از اروپا می‌خواهد تا هزینه پر کردن انبارهای تسلیحاتی آمریکا را بپردازد.

وی همچنین مدعی شده که جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا به صورت احمقانه‌ای موقعیت قوی ارتش کشور را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: من از اروپا می‌خواهم تا هزینه احیای تسلیحاتی که به اوکراین فرستادیم را پرداخت کند و آنها باید این کار را الان انجام دهند؛ اما بایدن خیلی ضعیف است. درحالیکه واشنگتن قول کمک ۲۰۰ میلیارد دلاری به اوکراین را داده یا این مبلغ را ارسال کرده متحدان اروپایی ما بخش خیلی کوچکی برای این مبلغ را به این کشور جنگ زده ارسال کرده‌اند.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش با متحدان ناتو درگیر بود و از آنها می‌خواست تا هزینه‌های دفاعی خود را بیشتر کنند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد، با توجه به وضعیت کنونی، بررسی اجازه دادن به اوکراین برای پیوستن به ناتو کاملا ناممکن است. آخرین کاری که این دولت نالایق باید انجام دهد به جان خریدن خطر جنگ با روسیه یا چین یا سایر کشورها مجهز به سلاح هسته‌ای است.

وی همچنین وعده داد که اگر بار دیگر به کاخ سفید برگردد، به سرعت سیاست خارجی “نخست آمریکا” را بار دیگر اجرا می‌کند که شامل تاکید بر ثبات و صلح است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا