جذب ۷ میلیون دلار برای ستاد ترامپ بعد از عکس زندان او

ترامپ همه اتهامات را تکذیب کرده و می‌گوید که این پرونده‌ها با انگیزه‌های سیاسی علیه او اقامه شده زیرا او در حالیکه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه رقابت می‌کند، جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و نامزد حزب دموکرات را به‌چالش می‌کشد.

موبنا-کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ می‌گوید از زمانی که عکس او در زندانی در آتلانتا، مرکز ایالت جورجیای ایالات‌متحده آمریکا، گرفته شد، ۷.۱ میلیون دلار (۵.۶ میلیون پوند) جمع‌آوری کرده است.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی ، بخش اعظم این پول با فروش لیوان، تی‌شرت و کالاهای دیگر جمع شده که عکس اخموی رئیس‌جمهور پیشین بر آنها چاپ شده بود.

ترامپ که اتهام او توطئه برای باطل کردن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ بوده، با وثیقه آزاد شد. او همچنین در حالیکه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا کارزار انتخاباتی راه انداخته، با سه کیفرخواست دیگر هم روبرو است.

این اتهامات شامل دو مورد در رابطه با این ادعای کذب که در انتخابات تقلب شده و مورد دیگر حمله حامیان او به ساختمان کنگره در واشنگتن است.

ترامپ همه اتهامات را تکذیب کرده و می‌گوید که این پرونده‌ها با انگیزه‌های سیاسی علیه او اقامه شده زیرا او در حالیکه برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه رقابت می‌کند، جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و نامزد حزب دموکرات را به‌چالش می‌کشد.

به نظر می‌رسد که ابن موضوع، توجه حامیان او را جلب کرده است و او از زمان کیفرخواست خود در پرونده شورش‌های جورجیا و کاپیتول، طی سه هفته تقریباً ۲۰ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

روز جمعه، بلافاصله پس از دستگیری در جورجیا، او ۴.۱۸ میلیون دلار جمع آوری کرد که گفته می‌شود بالاترین رقم در یک دوره ۲۴ ساعته در کمپین تا کنون بوده است.

این کارزار علاوه بر فروش کالا از فروشگاه آنلاین خود، به حامیان خود پیام ارسال کرده و درخواست کمک کرده است.

روز پنجشنبه، خود آقای ترامپ برای اولین بار از ژانویه ۲۰۲۱ در ایکس که پیشتر به‌عنوان توییتر شناخته می‌شد عکس زندان همراه با شعار «دخالت در انتخابات و هرگز تسلیم نشو!» و همچنین آدرس وبسایتش را منتشر کرد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که عکسی از رئیس جمهور پیشین در زندان شهرستان فولتون گرفته شد، جایی که او تسلیم مجریان قانون شد و دویست هزار دلار پرداخت کرد تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

آقای ترامپ از پیش اعلام کرد که خود را روز پنج‌شنبه تسلیم زندان خواهد. اگرچه او با وثیقه آزاد شد اما عکسی که در زندان از او گرفته شد، خبرساز شد.

این عکس، چهره او را نشان می‌داد که اخم کرده است.

عکس‌های بازداشت، معمولا زندگی کاری سیاستمداران دیگر را نابود کرده است. اما در مورد آقای ترامپ به یکی از نمادهای کارزار انتخاباتی‌اش تبدیل شده است.

تنها چند دقیقه بعد از انتشار این تصویر، سایت رسمی ترامپ آن را در کنار بیانیه‌ای منتشر کرد که می‌گفت او بدون ارتکاب هیچ جرمی بازداشت شده است. این بیانیه که خواهان کمک به کارزار انتخاباتی آقای ترامپ هم شده، گفته است: «اتفاقی که افتاد تمسخر عدالت بود.»

او در «تروث»، شبکه اجتماعی خودش نوشت: «آنها عمدا بدترین عکس‌های ممکن را از من نشان می‌دهند، مخصوصا آن عکس ‘نارنجی’ بزرگ را که در آن چانه‌ام خیلی عقب رفته است.» اما خودش به وضوح عکس بازداشتش را که در زندان فولتون آتلانتا گرفته شده، ترجیح می‌دهد.

در عرض چند ساعت کارزار انتخاباتی رسمی او فروش تی‌شرت‌هایی را شروع کرد که این تصویر همراه با جمله «هیچ‌وقت تسلیم نشو» روی‌ آنها نقش بسته بود. لیوان و برچسب‌های این تصاویر هم برای خرید موجودند.

این ماجرا مثالی دیگر از این است که چطور آقای ترامپ تهدیدها و خطرات سیاسی را به فرصت تبدیل می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا