فیشیال پوست جوش دار چگونه انجام می شود و چه تاثیری دارد؟

اگر صورتی با جوش های فراوان دارید و با فکر به اینکه آیا فیشال می تواند تاثیر مثبتی روی آن داشته باشد، وارد این مطلب شدید، جای درستی را انتخاب کردید.

فیشیال پوست جوش دار بهترین و موثرترین راه برای پاکسازی و درمان جوش‏های صورت است! بر خلاف تصور بسیاری از افراد که باور دارند فیشیال می‏تواند جوش‏های صورت را برانگیخته تر کرده و به سلامتی پوست آسیب وارد کند، اما اینطور نیست! فیشیال با پاکسازی عمیق پوست و لایه برداری، می‏تواند در درمان و بهبود وضعیت جوش‏های صورت نقش موثری داشته باشد.

اگر می‏خواهید بدانید که فیشیال برای پوست‏های جوش دار و پر از آکنه چطور انجام شده و از چه فواید و مزایایی برخوردار است، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت فیشیال برای جوش صورت چیست؟

به طور کلی فیشیال برای صورتی که جوش فعال دارد، مناسب نیست و می‏تواند شدت جوش‏ها را بیشتر کند؛ اما در مواردی محدود که فیشیال به طور اصولی انجام می‎شود، امکان کاهش علائم و بهبود وضعیت آکنه و جوش‏ها را فراهم می‏کند.

همچنین فیشیال پوست جوش دار و چرب باعث جوانسازی و افزایش شفافیت پوست صورت شده و با کنترل میزان چربی ترشح شده، منجر به پاکسازی بیشتر و رفع جوش‏ها خواهد شد.

مزایا و فواید فیشال پوست جوش دار

فیشیال پوست جوش دار چگونه انجام می شود و چه تاثیری دارد؟

فیشال صورت برای افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند، دارای مزایا و فواید زیر خواهد بود:

·        پاکسازی عمیق پوست

فیشیال به پاکسازی عمیق منافذ باز پوست از آلودگی، چربی و سلول‏های مرده کمک می‏کند. این امر می‏تواند کاهش جوش‏های سر سیاه و حتی سر سفید را رقم بزند و از ایجاد جوش‏های جدید جلوگیری کند.

·        کاهش التهاب پوست

فیشیال پوست جوش دار می‏تواند التهابات و قرمزی‎های ناشی از آکنه را کم کند. همچنین یکی از تاثیرات فیشال بر جای جوش، کاهش دادن آن و از بین بردن لک‏های ناشی از جوش می‌باشد.

·        لایه برداری صورت

علت اصلی فیشیال، لایه برداری است. فیشیال می‏تواند لایه‏ای سطحی از سلول‏های مرده پوست را از بین ببرد و باعث افزایش شفافیت چهره شود. همچنین به بهبود جوش‏ها کمک کرده و ظاهری شاداب را برای شما رقم می‎زند.

·        جوانسازی پوست

فیشال با بهبود جریان خون در پوست صورت، می‏تواند منجر به تحریک پوست برای تولید کلاژن و الاستین شود. در نتیجه پوست صورت را جوان‏تر کرده و چین و چروک‏های صورت را کاهش خواهد داد.

از دیگر فواید و مزایای درخشان فیشیال برای صورت‎های جوش دار می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود گردش خون در پوست صورت
  • بهبود شفافیت و جوانسازی پوست
  • افزایش انعطاف و نشاط پوست
  • بهبود تیرگی و گودی زیر چشم
  • کنترل میزان چربی ترشح شده
  • رفع منافذ باز پوستی

فیشیال پوست جوش دار در ۵ مرحله

فیشیال پوست جوش دار چگونه انجام می شود و چه تاثیری دارد؟

قبل از هر چیزی باید گفت ضرورت استفاده از فیشیال برای پوست چرب آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اگر پوست صورتتان چرب است، جوش دارد و مستعد آکنه می‏باشد، روتین فیشیال شما در کلینیک‏های زیبایی پوست مطابق مراحل زیر خواهد بود:

۱.       پاک‎سازی صورت

پیش از هر اقدامی برای انجام فیشیال صورت، بهتر است پاکسازی انجام شود و چربی‎ها و آلودگی‏هایی که بر سطح پوست قرار دارند، تمیز شوند. شما می‏توانید قبل از مراجعه به کلینیک زیبایی صورتتان را با فوم یا ژل شستشوی مناسب پوست چرب بشویید.

۲.      بخوردهی پوست

دومین قدم برای فیشیال، بخوردهی با بخور گرم است. در این مرحله بخاری گرم به منظور پاکسازی عمیق‏تر به پوست داده می‏شود. این بخار مانند مرطوب کننده عمل کرده و پوست صورت را شل می‏کند. بخور گرم نه تنها پوست صورت را نرم می‏کند، بلکه منجر به باز شدن منافذ پوستی و خارج شدن چربی و آلودگی‏های باقیمانده در زیر پوست صورت خواهد شد.

۳.     لایه برداری و تخلیه پوست

بعد از پاکسازی اولیه و بخوردهی صورت، از تجهیزاتی استفاده می‎شود تا آلودگی و سلول‏های مرده تخلیه شوند. در این مرحله ممکن است از کرم‏های لایه بردار دارای آنزیم هم استفاده شود و یک لایه از پوست مرده صورت به طور کامل برداشته شود. حواستان باشد که استفاده از کرم لایه بردار و همچنین تخلیه پوست برای افرادی که جوش و آکنه دارند با ملاحظه انجام شده و آسیبی به سلامتی پوست وارد نخواهد شد.

۴.     ماساژ پوست

بعد از آنکه تمامی آلودگی‏ها و چربی‏های اضافی از پوست خارج شدند، نوبت به ماساژ صورت می‏رسد. ماساژ در افزایش تاثیرگذاری فیشیال صورت جوش دار نقش بسزایی دارد. چرا که ماساژ گردش خون را بهبود بخشیده و سبب کاهش آکنه و لک‏های پوستی خواهد شد.

۵.     ماسک صورت

برای حسن ختام، از ماسک‏های صورت مناسب برای پوست‏های چرب و مستعد جوش استفاده خواهد شد. این ماسک‏ها برای کنترل چربی و بهبود آبرسانی به پوست، کاهش چین و چروک و شاداب‏تر کردن پوست صورت بسیار مفید خواهند بود.

مراقبت‏های قبل از فیشیال صورت‏های چرب و جوش‎دار

بهتر است تا قبل از انجام فیشال حتماً با یک متخصص پوست مشورت داشته باشید تا جوش‏هایتان تحریک و بیشتر نشود. نکات مراقبتی مهمی که بهتر است پیش از فیشیال صورت‏های جوش دار و مستعد آکنه رعایت کنید عبارتند از:

  1. تا یک هفته قبل از فیشال، از هر گونه لایه برداری قوی و استفاده از ماسک‏های لایه بردار پرهیز کنید.
  2. حداقل پنج روز قبل از فیشیال در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.
  3. اگر داروهای خاصی مصرف می‎کنید، با متخصص خود در میان بگذارید.
  4. حداقل دو هفته پیش از فیشال از تزریق بوتاکس صورت پرهیز کنید.
  5. با پوستی تمیز و بدون آرایش به کلینیک مراجعه کنید.
  6. در روز فیشیال صورت، پوستتان را اصلاح نکنید.

مراقبت‏های بعد از فیشیال صورت‏های جوش دار

بهتر است تا برای نتایج بهتر و داشتن پوستی صاف و شفاف بعد از فیشیال صورت جوش دار، نکات زیر را به دقت رعایت کنید:

  1. از سدم اسید سالیسیلیک استفاده کنید تا چربی صورت کنترل شود و آکنه‎ها کاهش یابند.
  2. برای خشک کردن صورتتان از حوله نرم استفاده کنید تا پوست حساس‏تان زخم نشود.
  3. سرم‏ها و نرم‏کننده‏های پوستی را به موقع و طبق روتین به پوستتان بزنید.
  4. از روبالشی تمیز استفاده کنید تا منافذ باز پوستتان دچار آلودگی نشود.
  5. آب فراوانی بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  6. از لیف کشیدن پوستتان خودداری کنید.

آیا فیشیال صورت جوش‏دار عوارض دارد؟

شایع‏ترین عوارض جانبی که احتمال دارد بعد از فیشیال صورت جوش دار تجربه کنید، عبارتند از:

  • ایجاد زخم و اسکار روی صورت
  • تشدید جوش و آکنه صورت
  • قرمزی و التهاب پوست
  • خشکی و خارش پوست
  • احریک شدن پوست

دقت داشته باشید که اگر مرکز انجام دهنده فیشیال معتبر نباشد و یا لوازمی که از آن استفاده می‏کند به درستی استریل و ضدعفونی نشده باشد، احتمال انتقال باکتری به پوستتان وجود خواهد داشت! به همین جهت توصیه می‎شود تا برای جلوگیری از آلوده شدن پوست صورتتان، حتماً به مراکز معتبر و مطمئن مراجعه کنید.

تاثیر شرایط پوست بر انجام فیشال

در پایان باید گفت درست است که بسیاری از متخصصان پوست بر این باورند که فیشیال می‏تواند برای سلامتی پوست مضر باشد و جوش‏ها را تحریک کند، اما همه چیز به نوع جوش بستگی دارد! اگر آکنه‎‏های شدید تا متوسط دارید و به اصطلاح صورتتان پر جوش است، بهتر است فعلاً از فیشیال صورت صرف نظر کنید و اجازه دهید تا صورتتان کمی بهبود پیدا کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا