آئودی آر اس ئی-ترون جی تی؛ درباره یک خودرو سطح بالا آلمانی (+عکس)

شیب سقف به نحو استادانه ای به انتهای خودرو ختم می شود. اگر آئودی آر اس ئی-ترون جی تی را در شرایطی که فقط مقداری از گلگیر جلو مشخص باشد؛ ببینید و نسبت به تریم آن آشنایی نداشته باشید، به احتمال زیاد گمان می کنید که با یک کوپه ۲ درب روبرو هستید…

موبنا – قطعا یکی از مهم ترین محصولات بازار جهانی خودرو در کلاس اسپرت، آر اس ئی-ترون جی تی از کمپانی آئودی است. این خودرو سطح بالا از پلتفرم توسعه یافته توسط پورشه و آئودی استفاده می کند و در طراحی نیز زیبایی خاصی را برای عرضه همراه خود دارد.

آئودی آر اس ئی-ترون جی تی ۲۰۲۳ (Audi RS E-Tron GT Review) در بازار آمریکا حدود ۱۴۵ هزار دلار قیمت دارد و از این منظر نیز جز محصولات لوکس و گران قیمت طبقه بندی می شود. نمونه ای که تصاویرش را در مطلب حاضر مشاهده می کنید با توجه به حضور آپشن، برچسب قیمت ۱۶۵ هزار دلاری را بر تن دارد.

آئودی ئی-ترون جدید در بحث طراحی به شدت پیرو زبان طراحی مورد علاقه آئودی است که چندین نسل در خودروهای اسپرت مختلف خود و همچنین انواع سدان ها و شوتینگ برک های آتشین خود مورد استفاده قرار داده است. پس قرار نیست یک خودرو کاملا متفاوت را ببینم اما از طرف دیگر، این زبان طراحی آلمانی مرگ ندارد و یک نسخه مادام العمر محسوب می شود. پس همه چیز کماکان جذاب و دلبربا به نظر می رسد.

جلوپنجره بسته حکایت از قلب الکتریکی آئودی آر اس ئی-ترون جی تی دارد اما در قسمت هایی از سپر چندین ورودی هوا جانمایی شده تا حس تهاجمی و اسپرت آن حفظ شود.

شیب سقف به نحو استادانه ای به انتهای خودرو ختم می شود. اگر این آئودی را در شرایطی که فقط مقداری از گلگیر جلو مشخص باشد، ببینید و نسبت به تریم آن آشنایی نداشته باشید احتمالا گمان می کنید که با یک کوپه ۲ درب روبرو هستید اما در حقیقت این یک سدان کاملا اسپرت است که پیش روی شما قرار دارد.

نمای عقب نیز با چراغ های اصلی یکپارچه و تداوم گلگیرهای حجیم عقب بسیار قلدر و قدرتمند به نظر می رسد.

رینگ های اختصاصی آلومینیومی آئودی در اندازه ۲۱ اینچی نیز دقیقا برابر با میزان متفاوت بودن طراحی خودرو، خاص و غیر تکراری است.

آئودی آر اس ئی-ترون جی تی

آئودی در ارائه کابین باکیفیت و فناورانه همواره ساده و موثر عمل کرده و اینجا نیز شرایط مشابهی را شاهد هستیم. نمایشگر ۱۰.۱ اینچی دیجیتال اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی، پشتیبانی بی سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی حرفه ای از برند بنگ اند اولافسن به عنوان آپشن استاندارد، نورپردازی هوشمند داخلی قابل تنظیم و… بخشی از فناورانه های این فضا هستند.

اما سراغ جذاب ترین قسمت ماجرا یعنی پیشرانه می رویم. این هیولای خوش سیما از ۲ موتور الکتریکی  با مجموع خروجی ۶۳۷ اسب بخار و گشتاور ۸۳۰ نیوتن متر استفاده می کند. انرژی مورد نیاز پیشرانه از بسته باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعت تامین می شود که برد حرکتی ۳۷۳ کیلومتر را در وضعیت شارژ کامل، ممکن می سازد.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی ۲۷۰ کیلووات دی سی می کند تا طی ۲۳ دقیقه، ظرفیتش از ۵ به ۸۰ درصد برسد! اما با شارژر استاندارد ۹.۶ کیلوواتی  ۲۴۰ ولت به ۱۰.۵ ساعت زمان نیاز است تا از ۰ به ۱۰۰ تکمیل ظرفیت شود.

سامانه تمام چرخ محرک الکتریکی با توجه به حضور ۲ قلب الکتریکی در آئودی ئی-ترون فعال است و خودرو طی ۳.۱ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

وزن این آئودی ۲۳۳۱ کیلوگرم است.

در رابطه با ایمنی باید به گواهینامه سطح ۲ رانندگی خودران اشاره کنیم که البته همچنان نیازمند ارتباط کامل دست راننده با فرمان است اما مجموعه ای کامل از بروزترین سنسورها، دوربین ها و دستیارهای ایمنی اینجا حضور دارند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا