آئودی کیو۸ ئی-ترون؛ یک شاسی بلند پرچمدار معرفی شد(+عکس)

در فضای کابین کیفیت بالای مواد اولیه و حضور فناورانه ها را داریم. نمایشگر لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۰.۱ اینچ، نمایشگر ۸.۶ اینچی ویژه تنظیمات سیستم تهویه، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و همچنین نمایشگر هداپ بخشی از موارد مذکور هستند.

موبنا آئودی از شاسی بلند پرچمدار خود رونمایی کرد. خودرویی با نام کیو۸ ئی-ترون مدل ۲۰۲۳ که طراحی بسیار جذاب و بی نقصی را همراه دارد.

آئودی تریم اس آتشین خود را نیز برای این شاسی بلند در نظر گرفته که در واقع نسخه پرفورمنس آن محسوب می شود.

آئودی کیو۸ ئی-ترون در ۲ ظرفیت برای باتری قابل سفارش است و البته در بخش پیشرانه نیز ۳ تریم مختلف دارد.

آئودی کیو۸ ئی-ترون نسخه استاندارد

آئودی کیو۸ ئی-ترون نسخه اسپرت بک

تفاوت مدل استاندارد با اسپرت بک به شرایط ستون آخر تا خط شروع صندوق عقب مربوط می شود.

کیو۸ ۵۰ ئی-ترون و مدل اسپرت بک همین خودرو از دو موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور مرتبط با هر محور استفاده می کند که مجموع خروجی این موتورهای الکتریکی ۳۳۵ اسب بخار است و گشتاور نیز برابر با ۶۶۴ نیوتن متر محاسبه شده است.

همانطور که مشاهده می کنید، آئودی حتی برای محصولات استاندارد خود پیشرانه های قدرتمندی را ارائه می دهد.

ظرفیت باتری ۸۹ کیلووات ساعت است که برد حرکتی ۴۹۱ کیلومتر را فراهم می کند. این قابلیت پیمایش در مدل اسپرت بک به ۵۰۵ کیلومتر افزایش می یابد.

در تریم کیو۸ ۵۵ ئی-ترون و نسخه اسپرت بک آن میزان خروجی به ۴۰۲ اسب بخار افزایش یافته است. در این مدل بسته باتری نیز افزایش ظرفیت داشته و به ۱۰۴ کیلووات ساعت رسیده است. برد حرکتی معادل ۵۸۲ کیلومتر در نسخه عادی و ۶۰۰ کیلومتردر نسخه اسپرت بک محاسبه شده است.

و اما قویترین تریم یعنی اس کیو۸ ئی-ترون و مدل اسپرت بک آن از ۳ موتور الکتریکی با جانمایی یک موتور در محور جلو و دو موتور در محور عقب استفاده می کنند. مجموع خروجی پیشرانه اس کیو۸ ئی-ترون برابر با ۴۹۶ اسب بخار و گشتاور ۹۷۳ نیوتن متر است. این تریم نیز از باتری ۱۰۴ کیلووات ساعت بهره می برد. برد حرکتی نسخه ساده ۴۹۴ کیلومتر و در مدل اسپرت بک ۵۱۳ کیلومتر محاسبه شده است.

آئودی اس کیو۸ ئی-ترون نسخه استاندارد

در رابطه با عملکرد پیشرانه ها می توانیم به رکوردهای ثبت شده آنها مراجعه کنیم. مدل ۵۰ دارای شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر معادل ۶ ثانیه و مدل ۵۵ معادل ۵.۵ ثانیه است. این شاخص در تریم اس کیو۸ به ۴.۵ ثانیه کاهش می یابد.

بیشینه سرعت در مدل های ۵۰ و ۵۵ برابر با ۲۰۰ کیلومتر برساعت(محدودیت الکترونیکی) است و در مدل اس کیو۸ برابر با ۲۱۰ کیلومتر برساعت(محدودیت الکترونیکی) است.

آئودی کیو۸ ۵۰ ائی-ترون از شارژر دی سی ۱۵۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند. در نمونه ۵۵ و اس کیو۸ توان پشتیبانی شارژر تا ۱۷۰ کیلووات افزایش یافته است.

با شارژر ۱۷۰ کیلوواتی طی تنها ۳۱ دقیقه شارژ می توان قابلیت پیمایش ۴۲۰ کیلومتر را ذخیره کرد!

آئودی کیو۸ ائی-ترون از سیستم تعلیق بادی استفاده می کند که با توجه به حالت سطح می تواند ارتفاع خودرو از سطح زمین را تا ۷۶ میلیمتر تغییر دهد.

در فضای کابین کیفیت بالای مواد اولیه و حضور فناورانه ها را داریم. نمایشگر لمسی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۰.۱ اینچ، نمایشگر ۸.۶ اینچی ویژه تنظیمات سیستم تهویه، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر و همچنین نمایشگر هداپ بخشی از موارد مذکور هستند.

قیمت این خودرو که از فوریه ۲۰۲۳ روانه بازار می شود برای آلمان حدود ۷۵ هزار یورو خواهد بود.

آئودی اس کیو۸ ئی-ترون نسخه اسپرت بک

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا