نستله: ۱۵۸ سال تعهد به تغذیه خوب، زندگی خوب

شرکت نستله، غول صنعت مواد غذایی و آشامیدنی جهان، از سال ۱۸۶۷ با تولید اولین غذای کمکی نوزادان، سفری پرفراز و نشیب را در جهت ارتقای سطح زندگی و سلامتی انسان‌ها در سراسر دنیا آغاز کرد.

سال ۱۸۶۷ یک داروساز آلمانی به نام «هنری نستله» محصولی را تولید کرد که بعدها ضمن تغذیه میلیون‌ها کودک، پایه‌های اولیه تاسیس شرکت «نستله» را بنا گذاشت. این داروساز آلمانی با ترکیب شیر و آرد گندم، اولین غذای کمکی تغذیه نوزادان با نام اولیه فارین لاکته را تولید کرد تا محصولی که امروزه به نام سرلاک می‌شناسیم در سرتاسر جهان عرضه شود.

نستله، از آن زمان تاکنون و با تکیه بر میراث ۱۵۸ ساله تولید محصولات غذایی، طیف گسترده‌ای از خوراکی‌ها و مواد غذایی را در تمامی قاره‌ها عرضه می‌کند و در سراسر جهان به عنوان برندی پیشرو، با استانداردهای کیفی بالا شناخته می‌شود.

تغذیه خوب، زندگی خوب

نستله با هدف شکوفا کردن قدرت نهفته در غذا برای بهبود کیفیت زندگی امروزیان و آیندگان  بر زندگی میلیارد‌ها انسان در سرتاسر دنیا تاثیر می‌گذارد. این شرکت با شعار «Good Food, Good Life» و تکیه بر نوآوری، پایداری و خلق ارزش‌های مشترک، به یکی از مهم‌ترین و پیشروترین بازیگران صنعت غذا و آشامیدنی در بازار جهانی تبدیل شده است.

تعهد به بهبود زندگی و ارتقای سلامت جوامع، نستله را بر آن داشته تا با ارائه محصولات باکیفیت و مغذی، به ساخت آینده‌ای سالم‌تر کمک کند. به‌طوری که امروزه این شرکت با بیش از ۲ هزار برند در ۱۸۸ کشور جهان، به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی شناخته می‌شود. از این تعداد نیز در حال حاضر ۱۶ برند به‌طور رسمی در بازار داخلی کشور به فروش می‌رسد.

فعالیت نستله در ایران

نستله از سال ۱۹۳۴ در خاورمیانه فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر با ۱۸ کارخانه فعال، هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه ایجاد کرده است. این شرکت به‌طور رسمی از سال ۱۳۷۴ در ایران به عنوان یک نهاد رسمی ثبت شد و کمی بعد یعنی در سال ۱۳۸۰ فعالیت رسمی خود را در کشور آغاز کرد.

نستله ایران در ابتدا با تولید و فروش غذای کمکی کودک با برند CERELAC پا به عرصه گذاشت و به مرور زمان، تولید و فروش قهوه فوری NESCAFE، افزودنی‌هایی مانند پودر COFFEE MATE را نیز به سبد محصولات خود در ایران اضافه کرد. از جمله دستاوردهای مهم دیگر نستله ایران می‌توان به احداث کارخانه قزوین و راه‌اندازی خط تولید شیرخشک NAN، سرمایه‌گذاری در صنعت آب معدنی و تولید محصولات Pure Life و همچنین تولید محصول نوتری بیسکوییت اشاره کرد.

نستله: 158 سال تعهد به تغذیه خوب، زندگی خوب

ایجاد ارزش مشترک و چشم‌انداز آینده

شرکت نستله ایران با درک عمیقی از «ایجاد ارزش مشترک» و نقش حیاتی آن در کسب‌وکار، همواره در تلاش است تا از طریق فعالیت‌ها و محصولات خود، تغییرات مثبتی را در جامعه رقم زده و به توسعه پایدار دست یابد.

این شرکت در پنج حوزه کلیدی تغذیه، منبع‌یابی مسئولانه، آب، پایداری زیست‌محیطی و انطباق با قوانین و مقررات، به ایجاد ارزش‌های مشترک پرداخته و تاکنون ۲۰ تعهد در این زمینه تعریف کرده است. از مهم‌ترین این ارزش‌ها می‌توان به مطالعات منبع‌یابی مسئولانه با تمرکز بر شیر، خاک و آب با رویکرد شناخت و ایجاد جایگزین‌های پایدار برای پرداختن به چالش‌های مزارع شیری داخلی ایران تحت عنوان پروژه «رایز» اشاره کرد.

با وجود چالش‌های پیش رو، نستله همچنان به آینده‌ای روشن و امیدوارانه چشم دوخته است. این شرکت با اتکا به سابقه درخشان، تعهد به نوآوری و مسئولیت‌های اجتماعی، کماکان در مسیر ارتقای سطح زندگی و سلامتی انسان‌ها در سراسر دنیا گام برمی‌دارد. برخی از اقدامات این شرکت برای مقابله با چالش‌های سلامتی و محیط زیست عبارت است از:

  • توسعه کشاورزی پایدار

نستله در همکاری مستمر با کشاورزان همواره می‌کوشد تا روش‌های کشاورزی پایدار و نوینی اتخاذ کند. این شامل استفاده از روش‌های آبیاری کارآمد، کاهش استفاده از کود و سموم شیمیایی و حفظ تنوع زیستی می‌شود.

  • ترویج تغذیه سالم

نستله همواره به ترویج تغذیه سالم در میان مردم سراسر جهان متعهد است. این شرکت با ارائه اطلاعات و آموزش‌های لازم به مصرف‌کننده، به آنها کمک می‌کند تا انتخاب‌های غذایی سالم‌تر و متناسب با فرهنگ غذایی خود داشته باشند.

  • سرمایه‌گذاری در نوآوری

 نستله به‌طور مداوم در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند تا راه‌های جدیدی برای تولید غذای بیشتر با استفاده از منابع کمتر و ارائه محصولات مغذی‌تر و خوشمزه‌تر به مصرف‌کننده پیدا کند.

نستله: 158 سال تعهد به تغذیه خوب، زندگی خوب

نستله در طول این سال‌ها، مسیری پرفراز و نشیب را در جهت ارتقای سطح زندگی و سلامتی انسان‌ها در سراسر دنیا پیموده است و همواره در تلاش بوده تا محصولات مغذی و باکیفیتی ارائه دهد و در ساخت آینده‌ای سالم‌تر و روشن‌تر کمک‌رسان باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا