منع استفاده دانش آموزان از گوشی تلفن همراه نادرست است

“حسین رحیمی زاده” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هیچ گونه محدودیتی نباید برای استفاده از گوشی تلفن همراه برای افراد با سنین مختلف وجود داشته باشد و باید با ترویج فرهنگ لازم، استفاده مناسب از این کالای ارتباطی صورت گیرد.وی افزود: تمامی افراد از جمله دانش آموزان،شامل جوانان، نوجوانان وحتی بزرگسالان …

“حسین رحیمی زاده” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: هیچ گونه محدودیتی نباید برای استفاده از گوشی تلفن همراه برای افراد با سنین مختلف وجود داشته باشد و باید با ترویج فرهنگ لازم، استفاده مناسب از این کالای ارتباطی صورت گیرد.
وی افزود: تمامی افراد از جمله دانش آموزان،شامل جوانان، نوجوانان وحتی بزرگسالان می توانند انواع مدل های گوشی تلفن همراه موجود در بازار را خریداری و در اختیار داشته باشند چرا که تنها نحوه استفاده از آنها به نوع فرهنگ بهره برداری از این کالا مربوط می شود.
این کارشناس با اشاره به دسترسی آسان تمامی افراد به خصوص جوانان و نوجوانان به اینترنت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تمامی افراد با دسترسی به اینترنت می توانند به هرگونه اطلاعات دلخواه خود دست یابند به همین دلیل محدود کردن افراد برای استفاده از گوشی تلفن همراه پیشرفته کاملا بی معنی است.
این در حالی است که چندی پیش برخی از نمایندگان رسمی و کارشناسان اعلام کرده بودند، افراد زیر ۱۵ سال بهتر است باید از گوشی ساده ای که فاقد هرگونه امکاناتی باشد استفاده کنند.
 به اعتقاد آنها، با توجه افزایش قابلیت های بیشتر گوشی های تلفن همراه، امروزه نحوه استفاده از این وسیله تغییر کرده است و به گونه ای که  در برخی موارد استفاده نادرست از تلفن همراه بسیاری مشکلاتروحی- روانی را برای افراد به خصوص کودکان و نوجوانان سبب شده است.
به گزارش موبنا،استفاده نادرست از این وسیله ارتباطی موجب شده تا شاهد پخش و نشر برخی از فیلم ها ، تصاویر و پیام های غیر اخلاقی از طریق این وسیله ارتباطی  در بین کودکان و نوجوانان باشیم.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا