هیزم ICT در آتش انتخابات می سوزد

این که گفته می شود هیچ کس دل به کار نمی دهد به نوعی درست است چون جو انتخابات ریاست جمهوری به حدی بالا گرفته که نه تنها مردم عادی بلکه مدیران و مسئولان نیز نشسته اند تا ببینند نتیجه این رقابت چه می شود.همه به نوعی ترجیح می دهند بیشتر به نوارهای رنگارنگی که …

این که گفته می شود هیچ کس دل به کار نمی دهد به نوعی درست است چون جو انتخابات ریاست جمهوری به حدی بالا گرفته که نه تنها مردم عادی بلکه مدیران و مسئولان نیز نشسته اند تا ببینند نتیجه این رقابت چه می شود.
همه به نوعی ترجیح می دهند بیشتر به نوارهای رنگارنگی که این روزها در دست هر یک از طرفداران جناح های مختلف است فکر کنند تا به طرح هایی که موعد اجرای آن به پایان رسیده!
حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور متاثر از این فضا، روزهای بدون دغدغه ای را سپری می کند و بسیاری از طرح ها را به بعد از انتخابات موکول کرده است.
برای مثال روند تعیین پروژه اپراتور سوم تلفن همراه تحت تاثیر این فضای انتخاباتی با کندی بسیاری روبرو شده و مسئولان وزارت ارتباطات تعیین برنده این مزایده را به بعد از انتخابات موکول کرده اند. به نحوی که یکی از مسئولان این وزارتخانه روز گذشته اعلام کرد که تا ۱۰روز دیگر سازمان تنظیم مقررات درباره کنسرسیوم زین ایران برای دریافت پروانه اپراتور سوم تصمیم گیری خواهد کرد.
به گفته کارشناسان اگر این پروژه با زمان انتخابات تلاقی نمی کرد الان حداقل شرکت های حاضر در این مزایده بلاتکلیف نبوده و وضعیت شان مشخص می شد.
این موضوع فقط به اپراتور سوم ختم نمی شود؛ بنظر می رسد طرح بهینه سازی شبکه تلفن همراه اپراتور اول کشور هم تحت تاثیر این فضا ، با گذشت یک ماه از موعد مقرر هنوز به اتمام نرسیده است و مسئولان این اپراتور اطلاع رسانی در این زمینه انجام نمی دهند.
سهام شرکت مخابرات ایران هم که قرار بود تا آخرماه واگذار شود انگار منتظر نتیجه این انتخابات بوده و هنوز واگذار نشده است.
بحث تکراری اختلالات تلفن همراه نیز در این روزها همچنان به قوت خود باقی است و مشترکان در نقاط پر ازدحام و پر تردد شهر برای صحبت کردن با موبایل خود با مشکل روبرو هستند.
این روزها خبری از شکایت شرکت های اینترنت پرسرعت از شرکت های مخابرات ایران که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه جوی پررنگ را برای رسانه ها رقم زده بود نیست.
اینها تنها چند وعده کلی مسئولان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که مطمئنا تا بعد از انتخابات جامه عمل تن نمی کند.
۱۲۸/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا