١٨٩ سرقت در پرونده ٢ باند سارق

در پي دريافت شكاياتي مبني بر سرقت داخل خودرو در محدوده شرق شهر اصفهان، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان سرانجام با راه‌اندازي گشت‌هاي آشكار و پنهان و انجام يكسري اقدامات تخصصي ٢ سارق حرفه‌اي را شناسايي و دستگير كردند. سارقان در بازجويي‌هاي به عمل آمده به ٦٩ سرقت …

در پي دريافت شكاياتي مبني بر سرقت داخل خودرو در محدوده شرق شهر اصفهان، رسيدگي به موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت. كارآگاهان سرانجام با راه‌اندازي گشت‌هاي آشكار و پنهان و انجام يكسري اقدامات تخصصي ٢ سارق حرفه‌اي را شناسايي و دستگير كردند. سارقان در بازجويي‌هاي به عمل آمده به ٦٩ سرقت داخل خودرو اعتراف كردند. در اين زمينه پرونده تشكيل و متهمان جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.رئيس پليس آگاهي اصفهان به همشهريان توصيه كرد:  از نصب تزیينات اضافي و گرانقيمت روي خودرو خودداري و حتي‌الامکان اثاثيه خود را داخل صندوق عقب خودرو قرار دهند و از رها کردن وسائل خود روي صندلي‌ها و داشبورد خودرو خودداري کنند.
در پرونده دوم که در خوزستان رخ داد، یک باند سارقان حرفه‌اي دستگیر شدند که به ١٢٠ سرقت اعتراف کردند. ماموران کلانتري ١٦ کلانشهر اهواز با همکاري پليس آگاهي خوزستان، موفق به شناسايي و دستگيري باند پنج نفره از سارقان حرفه‌اي شدند. در بازرسي پليس از مخفيگاه سارقان، ٢٥٠ نوع اموال سرقتی ازجمله ١٠٠ کيف زنانه، ٦٠ موبايل، ٩٠ فلش، اقلام دارويي، دوربين‌هاي مداربسته، لوازم خانگي و انواع طلا کشف شد.  متهمان که از سارقان حرفه‌اي و سابقه‌دار بودند در بازجويي‌هاي فني کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي به ١٢٠ نوع سرقت ازجمله سرقت مغازه، خانه، اماکن، محتويات خودرو و زورگيري از شهروندان در شهر اهواز اعتراف کردند. طي فراخوان به‌عمل آمده ٨٠ نفر از شهروندان به پايگاه آگاهي غرب اهواز مراجعه کردند که ٣٥ نفر با شناسايي اموال مسروقه خود، از متهمان طرح شکايت کردند. «صالحي» جانشين فرمانده انتظامي استان خوزستان به اصناف و بازاريان توصيه کرد هشدار‌هاي پليسي را جدي گرفته و مغازه‌هاي خود را به سيستم‌هاي ضد سرقت و دوربين‌هاي مدار بسته مجهز کنند و وجه نقد و اشيای قيمتي را در مکان مطمئن به‌خصوص صندوق‌هاي امانات بانک‌ها نگهداري کنند، ضمن اينکه شهروندان نيز هنگام عبور از كوچه‌هاي خلوت به‌ویژه شب هنگام، مراقب موتورسواران مشکوک و افراد ناشناس باشند. جانشين فرمانده انتظامي استان خوزستان از شهروندان خواست هرگونه نظر، انتقاد، پيشنهاد، شکايت و تقدير از عملکرد پليس را به صورت شبانه‌روزي با سامانه تلفني دفتر نظارت همگاني (١٩٧) در ميان بگذارند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا