دولت واقعیت های آماری را به مردم بگوید

درخصوص اعلام آمارها اقتصادی و متولی اصلی این امر ذکر این نکته ضروری است که  طبق قانون تمامی سازمانها میتوانند آمار کارهای خود را اعلام کنند اما باید اطلاع رسانی این امر توسط سازمان آمار ایران صورت گیرد و نه هیچ نهاد دیگری. عواقب ضد ونقیض بودن آمارها نیز تنها  دامن این دولت را نمی …

درخصوص اعلام آمارها اقتصادی و متولی اصلی این امر ذکر این نکته ضروری است که  طبق قانون تمامی سازمانها میتوانند آمار کارهای خود را اعلام کنند اما باید اطلاع رسانی این امر توسط سازمان آمار ایران صورت گیرد و نه هیچ نهاد دیگری. عواقب ضد ونقیض بودن آمارها نیز تنها  دامن این دولت را نمی گیرد بلکه  تبعات این اتفاق به دولتهای بعدی هم می رسد و تاثیر خود را بر اقتصاد آن میگذارد. بنابراین دولتها باید به این جرات برسند که واقعیت ها را با مردم درمیان بگذارند.

برای مثال در خصوص تورم باید گفت قبل از اینکه این کلمه نمود واقعی در جامعه پیدا کند اتفاقات بنیادی دیگری رخ داده که منجر به تورم شده پس بهتر است این مسایل را حل کنیم و ریشه مشکل را پیدا و درمان کنیم وسپس سعی درخشکاندن آن داشته باشیم ، از همین رو  باید سیاستهایی اتخاذ شود که در بلند مدت آثار مثبت خود را نمایان کند و تاثیر گذاری خوبی داشته باشد هر چند که در بحران نمیتوان این انتظار را داشت که به سرعت با تصمیمات گسترده مشکلات را حل کرد اما با کارهای کوچک و تبعات بلند مدت میتوان بحران را تا حدی حل کرد.

البته باید در این بین هم بسیار محتاط عمل کرد و با سخنانی که نمی توان جامعه عمل پوشاند جامعه را متوقع کرد ، چون این توقع زمانی که به عمل منجر نشوند جو بی اعتمادی در جامعه نسبت به عملکرد دولت حاکم می شود که این به هیچ وجه به نفع کشور نیست. در نتیجه باید سعی کنیم از همراهی و مشارکت مردم استفاده کنیم و اطلاعات را که با واقعیت جامعه هم خوانی دارد  به اطلاع آنها رساند تا اعتماد دو طرفه شکل گیرد.

۱۳۱

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا