متناسب با رشد کاربرد رایانه افزایش جرایم رایانه‌یی نداشته‌ایم

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمودرضا خادمی – رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور – با بیان این مطلب و با ابراز شگفتی از اینکه سند راهبردی افتا پشت درهای بسته و بدون حضور و نظرخواهی از بخش خصوصی تدوین و اصلاح شده است، گفت: بخش خصوصی در دو …

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمودرضا خادمی – رئیس کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور – با بیان این مطلب و با ابراز شگفتی از اینکه سند راهبردی افتا پشت درهای بسته و بدون حضور و نظرخواهی از بخش خصوصی تدوین و اصلاح شده است، گفت: بخش خصوصی در دو سال گذشته در حوزه افتا و امنیت فضای تبادل اطلاعات بسیار ضعیف عمل کرده به شکلی که تمام تلاش‌های این بخش به تلاشی برای بقاء معطوف شده است.
وی که در سومین همایش تخصصی امنیت دولت الکترونیک سخن می‌گفت، با بیان اینکه حدود ۴۰ شرکت در بخش خصوصی به طور خاص در حوزه امنیت فعالیت می‌کنند، دلیل ضعف در عملکرد آن‌ها را ناشی از نبود حمایت دولتی از این شرکت‌ها عنوان کرد.
این عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور تصریح کرد: در سند افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) شرکت‌های بخش خصوصی، مجری بسیاری از طرح‌های امنیتی به‌عنوان پیمانکار هستند که باید با جدیت به آن‌ها نگاه و برای حل مشکلاتشان تلاش شود.
این کارشناس تصریح کرد: با همت مسوولان در حمایت از بخش‌ خصوصی برای برقراری امنیت در فضای افتا که ارتباطی ناگسستنی با زندگی روزمره دارد می‌توان به وظایف خود جامعه عمل پوشاند.
طرح های رصدخانه ملی، شتابگر ملی و‌ ابر رایانه ملی در دولت احمدی نژاد آغاز شد
فارس- مشاور عالی قوه قضائیه گفت: اجرای سه طرح بزرگ تحقیقاتی رصدخانه ملی، شتابگر ملی و‌ ابر رایانه ملی در دولت احمدی نژاد آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همایش حکمت با عنوان «علم و فناوری، محور توسعه پایدار» در سالن تئاتر شهر سمنان برگزار شد.
مشاور عالی قوه قضائیه صبح امروز در این همایش، جمهوری اسلامی و بیداری سیاسی اسلام را از برکات انقلاب اسلامی دانست.
محمدجواد لاریجانی بر لزوم شناخت اسلام بر اساس بصیرت تاکید و ولایتمداری را از ویژگی‌های زندگی سیاسی عنوان کرد.
رئیس پژوهشگاه بنیادی ایران همچنین با بیان اینکه در ۳۰ سال اخیر بیشترین بودجه تحقیقاتی در کشور مصرف شده است، گفت: دانش نظری باید جایگاه والایی داشته باشد.
لاریجانی با بیان اینکه در دولت نهم سه طرح بزرگ ملی در دست اقدام بود، افزود: طرح رصدخانه ملی به مراحل عملیاتی رسیده و طرح‌های شتابگر ملی و‌ ابر رایانه ملی نیز در مراحل آغازین است.
دبیر حقوق بشر و رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران، دانشگاه را محل کشتی گرفتن برهان‌ها دانست و گفت: از اینکه دانشجویان نظری را بیان کنند، جای نگرانی نیست.
لاریجانی گفت: از اینکه دانشجویی بلند شود و صحبت کند، تقدیر می‌کنم و دانشگاه باید محیط کشتی گرفتن برهان‌ها باشد.
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران گفت: هرچه قدر صدایمان را کلفت کنیم، حرفمان ثابت نمی‌شود بلکه باید آرام، محکم و مستدل صحبت کنیم.
لاریجانی در خصوص مسئله برخورد انضباطی با دانشجویان معترض در نشست وی در دانشگاه شریف گفت: اطلاعی از برخورد انضباطی با دانشجویان ندارم و امیدوارم چنین اتفاقی رخ نداده باشد.
رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ایران نشست با دانشجویان را خوب و مناسب اعلام کرد و گفت: این نشست در محیطی خوب، مناسب و طولانی برگزار شد.
‌امیرعلی عموزاده، مدیر سازمان ملی جوانان استان سمنان نیز در این همایش گفت: شبکه حکمت در راستای سیاست‌های سازمان ملی جوانان و شبکه فعالان فرهنگی اجتماعی جوانان و با هدف شناسایی حمایت و توانمندسازی جوانان نخبه و فعال راه‌اندازی شده است.
علی خیرالدین، رئیس دانشگاه سمنان هم با یادآوری اینکه ۷۰ درصد ظرفیت‌های دانشگاه‌های استان را دانشجویان غیربومی تشکیل می‌دهند، گفت: هم‌اکنون بیش از ۵/۱۲ درصد جمعیت استان و بیش از ۳۴ درصد جمعیت فعال بین ۱۵ تا ۳۰ سال استان را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا