دو کلمه حرف حساب

اين در حاليست که به گفته آگاهان ، با عرضه ويرايش دوم نرم افزار فشرده ساز پيام رسان ، مشکل گران بودن نرخ تعرفه پيامک کاملا بر طرف شده و نيازي به رسيدگي آن در مجلس وجود ندارد.يکي از طرفداران نرم افزار پيام رسان در اين رابطه به طعنه گفت: شنيده ايم ويرايش هاي بعدي …

اين در حاليست که به گفته آگاهان ، با عرضه ويرايش دوم نرم افزار فشرده ساز پيام رسان ، مشکل گران بودن نرخ تعرفه پيامک کاملا بر طرف شده و نيازي به رسيدگي آن در مجلس وجود ندارد.
يکي از طرفداران نرم افزار پيام رسان در اين رابطه به طعنه گفت: شنيده ايم ويرايش هاي بعدي اين نرم افزار آنقدر فونت هاي فارسي را فشرده مي کند که مشترکان موبايل ايراني مي توانند با يک پيامک چيزي در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کاراکتر را ارسال کنند که در اين صورت نه تنها قيمت پيامک فارسي ارزان مي شود بلکه، در مواردي مشترک از همراه اول طلبکار هم مي شود گزارش ديگري در اين هفته حکايت از آن داشت که سال گذشته حداكثر ۳۰۰ هزار دستگاه گوشي ايراني توليد شده است .
مديركل دفتر برنامه‌ريزي وزارت صنايع و معادن با بيان اين مطلب اعلام کرد : در حالي كه ايران سالانه به حدود ۱۲ ميليون دستگاه گوشي تلفن همراه نياز دارد.
در همين رابطه يک قاچاقچي گوشي که خواست نامش فاش نشود با تشکر فراوان از وزارت صنايع و توليدکنندگان محترم موبايل ايراني گفت: از توليد کنندگان گرامي در خواست مي کنيم که وقت مبارک را براي مونتاژ ۳۰۰ هزار گوشي تلف نکنند وما با افتخار  همين ۳۰۰ هزار تا گوشي را هم  خودمان کول کرده و بازار مي آوريم !…
اين در حاليست که گفته مي شود دانش ساخت گوشي تلفن همراه به زودي وارد كشور مي شود و گمانه زني ها حاکي از آن است که پس از آن نان تعداد زيادي از قاچاقچي ها و همچنين واردکنندگا قانوني گوشي آجر خواهد شد.
اما موبايل ايراني در اين هفته با خبر  از ورود شبكه همراه اول به نسل ۷۵/۲ تلفن همراه جان تازه اي گرفت .
مدير عامل شركت ارتباطات سيار دولتي با اعلام اين خبر گفت :تا پايان امسال سرويس‌هاي جديدي چون gprs به سبد محصولات همراه اول افزوده مي‌شود.
يک تحليلگر مسائل موبايل ايراني در اين رابطه گفت: به نظرم پروژه gprs همراه اول دوباره به تعويق افتاده و از مهر ماه، به پايان سال موکول شده است.
يک مقام دولتي نيز در اين هفته اعلام کرد : از چيني ها خواستيم توليد درايران را جدي بگيرند و شرکت ZTE چين هم در پاسخ به اين درخواست از آمادگي خود براي توليد تجهيزات مخابراتي در ايران خبر داد.
گفته مي شود تا کنون چيني ها بازار ايران را زياد جدي نگرفته بودند و به همين دليل هم اگر تجهيزات مخابراتي کشور را وارسي کنيد به ندرت با بعبارت ”  Made in China ” بر روي بدنه يا بسته بندي آنها مواجه خواهيد شد .
خبر ديگر موبايل ايراني اين بود که ” : ايران از لحاظ ضريب رشد تلفن همراه رتبه چهارم را در دنيا به خود اختصاص داده است.”
عضو هيات مديره شرکت مخابرات ايران در حالي اين خبر را داد که قوه قضاييه اعلام کرد:” توزيع غيرقابل کنترل سيم کارت، شمار پرونده هاي قضايي را بالا برده است”
يکي از آگاهان مسائل قضايي  و موبايلي با اشاره به افزايش مزاحمت هاي تلفني به موازات واگذاري هاي سيم کارت تلفن همراه گفت: پيش بيني مي شود اگر ايران در زمينه رشد ضريب نفوذ تلفن همراه به رتبه نخست صعود کند، سيستم قضايي کشور به جز رسيدگي به پرونده هاي موبايلي وقت هيچ کار ديگري را نخواهد داشت.
وي اضافه کرد: به همين دليل هم رگولاتوري براي اپراتورهاي ديگر مثل اسپادان مجوز افزايش ظرفيت صادر نمي کند . چون واگذاري هاي همراه اول به اندازه کافي ميزان جرايم را افزايش داده است و با اين وجود نيازي به اپراتورهاي ديگر نيست.
خبر بد موبايل ايراني هم اين بود که ؛ همه نمايندگي ها و نيمي از گارانتي هاي گوشي تلفن همراه تقلبي هستند. اين خبر را رييس سازمان سروش رسانه داد و با انتقاد از خريد گوشي هاي نقص دار از سوي خريداران ايراني اعلام کرد :بسياري از گوشي هاي موجود در بازار ايران داراي نقص فني و مشکلات نرم افزاري بوده و در بازارهاي اصلي دنيا عرضه نمي شود.
اين در حاليست که به گفته منابع بازاري گوشي هاي موبايل ساخت سروش رسانه به اين دليل که هنوز توليد نشده اند ، نقص فني ندارند و گارانتي شان هم بسيار معتبر است !
در همين زمينه يک تحليلگر مسائل موبايل ايراني اظهار داشت: از جايي که گفته اند ديکته ننوشته غلط ندارد ، به مردم توصيه مي کنم که گوشي هاي بدون نقص و معتبر سروش رسانه را خريداري کرده و به اين وسيله به صنعت ملي توليد گوشي موبايل کمک کنند.!
۱۵/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا