مینی لپ تاپ ها با نت بوک ها رقابت می کنند

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، شرکت شارپ هفته گذشته دستگاه PC-Z1 را عرضه کرد که گفته می شود اولین مینی لپ تاپی است که بر اساس تراشه  Arm ساخته شده است.این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی است و ۶۸ کلید دارد.این دستگاه۱۰ ساعت شارژ نگه می …

به گزارش گروه اخبار خارجی موبنا به نقل از پی سی ورد، شرکت شارپ هفته گذشته دستگاه PC-Z1 را عرضه کرد که گفته می شود اولین مینی لپ تاپی است که بر اساس تراشه  Arm ساخته شده است.
این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی است و ۶۸ کلید دارد.این دستگاه۱۰ ساعت شارژ نگه می دارد و برای افرادی که دوست دارند از دستگاه خود به اینترنت دسترسی داشته باشند طراحی شده است.
این دستگاه تا پایان ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) در بازار ژاپن عرضه می شود.دستگاه های مشابهی نیز با صفحه نمایش بزرگ تر احتمالا تا پایان سال در دسترس کاربران قرار می گیرد.
این دستگاه ها بر پایه تراشه های Arm که توسط شرکت های نیمه هادی Freescale ، Nvidia و کوالکام طراحی شده اند ارایه می شوند.تا کنون هیچ تولید کننده رایانه ای رسما اعلام نکرده که مینی لپ تاپ بر پایه تراشهArm با نام smartbooks روانه بازار می کند.
Smartbooks با ویژگی هایی شبیه نت بوک ها طراحی می شوند و شامل صفحه کلید فشرده و صفحه نمایش کوچک هستند. این دستگاه رقیبی برای نت بوک هایی که بر اساس تراشه های Atom اینتل ساخته شده اند هستند و با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت سازگار خواهند بود.
اولین smartbooks با سیستم عامل لینوکس و تراشه Arm تجهیز خواهد شد که با ویندوز XP پشتیبانی نمی کند.
۱۳۵/۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا