۱۴ روز تا معامله بزرگ

پنج درصد سهام شرکت مخابرات ایران و ۳۲ شرکت مخابراتی استانی مرداد ماه سال گذشته از طریق بورس به متقاضیان حقیقی و حقوقی فروخته شد.پنج درصد سهم نیز به کارکنان و ۲۰ درصد نیز در اختیار سهام عدالت برای توزیع میان دهک های تعیین شده قرار گرفت.حال پس از گذشت بیش از یکسال از زمان …

پنج درصد سهام شرکت مخابرات ایران و ۳۲ شرکت مخابراتی استانی مرداد ماه سال گذشته از طریق بورس به متقاضیان حقیقی و حقوقی فروخته شد.پنج درصد سهم نیز به کارکنان و ۲۰ درصد نیز در اختیار سهام عدالت برای توزیع میان دهک های تعیین شده قرار گرفت.
حال پس از گذشت بیش از یکسال از زمان عرضه این میزان سهم شرکت مخابرات ایران، سازمان خصوصی سازی بعنوان وکیل دولت قصد دارد در تاریخ ۱۸ شهریور ماه سال جاری ۵۰ بعلاوه یک سهم مخابرات را واگذار کند.
با اجرای این تصمیم شرکت مخابرات ایران از قید سیاست و قوانین دولتی خارج و بطور کامل خصوصی خواهد شد.
با واگذاری ۸۰ درصد سهام مخابرات ایران همچنان ۲۰ درصد سهام در اختیار دولت باقی می ماند و یکی از اعضای هیات مدیره آینده مخابرات پس از ۱۸ شهریور دولتی خواهد بود.
مزیت واگذاری ۸۰ درصد سهام دومین شرکت برگ دولتی در بورس، باز شدن دست مسوولان آینده این شرکت در اتخاذ تصمیمات خاص و ایجاد رقابت بیتشتر خواهد بود.
بدنه مخابرات کوچک تر و کارآمد تر می شود، زیرا بخش خصوصی حاضر نیست برای انجام امور چندین نفر را درگیر کند و بدنبال صرفه جویی و بهینه سازی است.
اعضای مجمع مخابرات از این پس باید بیشتر در تصمیمات و برنامه های مخابرات دخیل باشند و حساس تر نیز خواهند شد.حساس نسبت به عملکرد مدیران مخابرات و صرف هزینه ها و برای همین مدیران شرکت زیر ذره بین سهامداران هستند.
پس از خصوصی سازی کامل مخابرات ایران رابطه این شرکت با مشترکان و شرکت های خصوصی که اکنون از موضع بالا به پایئن است تغییر کرده و روابط شفاف تر می شود.
شرکت مخابرات ایران اکنون تنها با عرضه پنج درصد سهم خود در بورس شاخص های بورس را تحت تاثیر قرار د اده و با کاهش و افزایش این سهم، نمودارهای تالار شیشه ای بالا و پائین می شوند.البته نماد اخابر چند هفته ای است در بورس متوقف شده که به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات در طی هفته جاری بازگشایی می شود.
۲۰/۱۵

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا