تعرفه بالا گوشی موجب کاهش اشتغال زایی شد

مدیرعامل شرکت  پارس کامتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تعرفه بالای واردات که منجر به کاهش فعالیت نمایندگان قانونی در بازار تلفن همراه ایران شده علاوه بر متضرر شدن شرکت های قانونی به کاهش اشتغال زایی در کشور نیز دامن زده است.وی افزود: از سال گذشته تا کنون اکثر …

مدیرعامل شرکت  پارس کامتل در گفت و گو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار داشت: تعرفه بالای واردات که منجر به کاهش فعالیت نمایندگان قانونی در بازار تلفن همراه ایران شده علاوه بر متضرر شدن شرکت های قانونی به کاهش اشتغال زایی در کشور نیز دامن زده است.
وی افزود: از سال گذشته تا کنون اکثر شرکت های واردکننده قانونی مجبور به تعدیل نیرو شده اند.
“حسین پاینده ”  با اشاره به کاهش فعالیت نمایندگان قانونی و گسترش قاچاق در این حوزه تصریح کرد: به موجب همین امر تعرفه واردات این کالای ارتباطی بطور حتم باید کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت  پارس کامتل ادامه داد:  بالا بودن تعرفه واردات و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که در مجموع  به ۲۸ درصد می رسد، باعث شده است تا فعالیت فعالان قانونی به حداقل برسد که این امر موجب شده است، حدود ۹۵ درصد از سهم بازار از طریق مبادی غیرقانونی تامین شود.
وی با اشاره به ثابت ماندن تعرفه گوشی تلفن همراه در سال ۸۸ گفت: با توجه به این شرایط پیش بینی می شود که بازار تلفن همراه کشور نیز همانند سال گذشته با گسترش فعالیت قاچاقچیان روبرو باشد.
۱۲۹/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا