۱۱۸ دیروز، امروز، فردا

در حالی که این اختلالات و قطعی ها در شبکه ارتباطی کشوربسیاری از مشترکان و مراجعان را با مشکل مواجه می کند، مسولان مخابراتی جواب قانع کننده ای درباره آن برای این اختلالات نمی دهند. یکی از مسولان مخابراتی کشور دلیل  اختلال مرکز اطلاع رسانی ۱۱۸  را  کاهش ۳۰ درصدی حضور کارمندان به دلیل تعطیلات …

در حالی که این اختلالات و قطعی ها در شبکه ارتباطی کشوربسیاری از مشترکان و مراجعان را با مشکل مواجه می کند، مسولان مخابراتی جواب قانع کننده ای درباره آن برای این اختلالات نمی دهند. یکی از مسولان مخابراتی کشور دلیل  اختلال مرکز اطلاع رسانی ۱۱۸  را  کاهش ۳۰ درصدی حضور کارمندان به دلیل تعطیلات دانسته وگفته، هیچ مشکل فنی وجود نداشته است . 
بیایید کلاه خود را قاضی کنیم! آیا دلایلی از این دست، خود گوینده و دیگر مسولان شرکت مخابرات ایران را قانع می کند؟ آیا توجه داریم ۱۱۸ یک شماره فوریتی و اورژانسی است که همواره و در هر شرایطی بویژه در شرایط ویژه و حساس  باید در دسترس و پاسخگو باشد وتعطیل بردار نیست و نمی تواند باشد؟ به همین دلیل است که این شماره در همه جای دنیا رایگان است و شهروندان برای تماس با آن هزینه پرداخت نمی کنند.
موضوعی که از آغاز کار مخابرات در ایران تا همین چند ماه پیش  هم رعایت می شد. تا اینکه مسولان شرکت خصوصی شده مخابرات که همان مسولان دولتی پیشین شرکت بودند، تصمیم گرفتند این خدمت رایگان را نیز پولی کنند. از زمان ابلاغ پروانه این  شرکت  رسما” خصوصی سازی شده _  پنجم مرداد۸۷_  هزینه تماس با ۱۱۸ از حساب مشترکان کسر می شود. طبیعتا” پس از این تحول اقتصادی می بایست شاهد تحول کیفی در ارایه خدمات ۱۱۸می بودیم. اما این موضوع هم به سرنوشت بسیاری موضوعات دیگر که ما عمری طبیعی می پنداشتیم،  دچار و دستخوش تحول بنیادین شده و افزایش بها، کیفیت خدمت را  پایین آورده است. 
آیا با همه تاکید هایی که درباره لزوم و اهمیت اجرای دولت الکترونیک و الکترونیکی شدن کارها وخدمات  شده ومی شود، برای ارایه خدمات و اطلاعات این مرکز به شکل  الکترونیکی واینترنتی نمی توان اقدام کرد تا تعداد زیاد مراجعان، کمبود نیروی انسانی، تعطیلات و… این شبکه جامع اطلاع رسانی که مراجعان بسیار دارد را دچار اختلال نسازد؟ آیا مسولان شرکت مخابرات طرح وبرنامه ای در این زمینه تهیه و آماده اجرا کرده یا در دست اجرا دارند؟ بویژه برای بالا بردن کیفیت خدمت رسانی وبه روز رسانی مرتب ومنظم اطلاعات این سامانه نیز باید چاره ای اندیشیده شود.
۲۰

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا