کاهش تمایل مردم برای خرید آیفون ۶s

به گزارش موبنا،‌ در ابتدا گفته شد ۷۶ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند فروخته شده است و به خصوص در آمریکا و چین کاربران استقبال گسترده‌ای از آن انجام داده‌اند. ولی آیا این روند همچنان ادامه دارد؟ شرکت اپل معمولا در این زمینه سکوت می‌کند و آمار دقیق را به دست کاربران نمی‌رساند. در …

به گزارش موبنا،‌ در ابتدا گفته شد ۷۶ میلیون دستگاه از این گوشی هوشمند فروخته شده است و به خصوص در آمریکا و چین کاربران استقبال گسترده‌ای از آن انجام داده‌اند. ولی آیا این روند همچنان ادامه دارد؟

شرکت اپل معمولا در این زمینه سکوت می‌کند و آمار دقیق را به دست کاربران نمی‌رساند. در اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی که گزارش مربوط به چهارمین فصل مالی سال ۲۰۱۵ به انتشار می‌رسد، اپل برای نخستین بار آمار و ارقام رسمی در این زمینه ارایه می‌دهد.

با این وجود مرکز تحقیقاتی Morgan Stanley بررسی‌هایی را در این زمینه انجام داده و متوجه شده است که آیفون ۶s قوی‌تر از مدل قبلی توانسته است بازار جهانی را در دست بگیرد. با این وجود گفته می‌شود که مردم پس از گذشت حدود یک ماه انگیزه کمتری برای خرید این دستگاه دارند.

این مرکز بر اساس بررسی‌های خود رشد سالانه ۱۰ درصدی را در فرآیند فروش آیفون پیش‌بینی کرده است و می‌گوید که دو کشور چین و آمریکا توانسته‌اند موقعیت اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را حفظ کنند.

اما به جز این مرکز Pacific Crest Securities مطالعه دیگری را به انجام رساند. این مرکز پیش‌بینی کرد که فروش ۷۶ میلیون دستگاه آیفون جدید تا پایان فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی نادرست است و این شرکت تا تاریخ مذکور تنها می‌تواند ۶۷ میلیون آیفون بفروشد.

این مرکز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اپل میزان سفارش‌های خود به شرکت‌های آسیایی برای تامین قطعات اولیه مورد نیاز خود را ۱۵ درصد کاهش داده است که این مسئله هم نشان می‌دهد شرکت اپل کاهش فروش آیفون‌های جدید را پیش‌بینی می‌کند.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا