هواوی با معرفی واچ ۴، قابلیت نظارت بر قند خون را زودتر از اپل ارائه داد

هواوی واچ ۴ یکی از قابلیت‌های سلامتی بسیار کاربردی یعنی نظارت بر قند خون را دردسترس کاربران قرار می‌دهد.

موبنا – ویژگی‌های سلامتی در محصولات پوشیدنی امروزی، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. از مدت‌ها قبل شایعه شده که اپل در حال کار روی سیتسم نظارت‌ بر قند خون در اپل واچ است، اما هواوی تصمیم گرفت در این زمینه از غول فناوری اهل کوپرتینو پیشی بگیرد. هواوی واچ ۴ که اخیراً رونمایی شد با ویژگی‌های پیشگامانه‌ی خود، خطر افزایش قند خون را تشخیص می‌دهد.

مدیریت سطح قند خون برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم است. این افراد در حالت عادی به آزمایش‌های خونی دردناک و البته هزینه‌بر تکیه می‌کنند. نوآوری هواوی، ۱۰ شاخص سلامتی را فقط در ۶۰ ثانیه بررسی می‌کند. درحالی‌که هواوی واچ ۴، خوانش قند خون را براساس تقاضای شخص ارائه نمی‌دهد، اما با نمایش هشدارهای به‌موقع، به افراد کمک می‌کند به‌طور آگاهانه درمورد رژیم غذایی و مصرف قند تصمیم بگیرند.

دستاورد هواوی، نتیجه‌ی تحقیقات و همکاری گسترده با مؤسسات پزشکی معتبر است. هواوی ازطریق آزمایش‌های دقیق، بیش‌از ۸۰۰ هزار معیار قند خون را به‌مدت ۱۰۰ هزار ساعت انجام داده تا داده‌های دقیق و قابل‌اعتمادی به‌دست آورد. هواوی واچ ۴، از ضربان قلب، نبض و سایر شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی خط هیپوگلیسمی بهره می‌برد.

کاربران برای استفاده از قابلیت نظارت بر قند خون هواوی واچ ۴ باید در برنامه‌ی تحقیقاتی سلامت قند خون که در مؤسسات پزشکی شخص‌ ثالث انجام می‌شود، شرکت کنند و سن آن‌ها بالای ۱۸ سال باشد.

گیزموچاینا می‌نویسد، هواوی واچ ۴ به‌عنوان دستگاه پزشکی طبقه‌بندی نمی‌شود و درواقع اطلاعاتی ارائه می‌دهد که به‌عنوان مرجع عمل می‌کنند. علاوه‌براین، ساعت هوشمند چینی‌ها به افراد مبتلا به دیابت نوع یک توصیه نمی‌شود زیرا پانکراس آن‌ها انسولین تولید نمی‌کند. به‌هرحال، بیماران دیابتی نوع ۲ که درطول زمان با کاهش تولید انسولین و مقاومت به این ماده مواجه می‌شوند، امکان استفاده از ویژگی نظارت بر قند خون هواوی واچ ۴ را دارند.

ویژگی نظارت بر قندخون هواوی واچ ۴ ابتدا فقط به بازار چین محدود بود. این ساعت هوشمند از نمایشگر ۱٫۵ اینچی AMOLED و سیستم‌عامل HarmonyOS 3.1 بهره می‌برد و عملکردهای مختلف مرتبط با سلامت ازجمله سنجش سطح اکسیژن خون و تجزیه‌وتحلیل الکتروکاردیوگرام (ECG) را ارائه می‌دهد. این محصول با هربار شارژ تا سه روز دوام می‌آورد و دربرابر نفوذ آب مقاوم است.

 منبع: زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا