اپل و سامسونگ را فراموش کنید؛ گوشی جدید شارپ با نمایشگر ۲۴۰ هرتز!

جدیدترین گوشی برند شارپ که در دسته‌ی محصولات رده‌بالا قرار می‌گیرد، به نمایشگر ۲۴۰ هرتز ۲٬۰۰۰ نیتی OLED و دوربینی با حسگر یک اینچ مجهز است.

موبنا – در بازاری که توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و اپل قبضه شده، ممکن است به برندهای کوچکی که گوشی‌های باکیفیتی تولید می‌کنند بی‌توجه باشیم. شارپ یکی از این برندها است که گاهی‌اوقات دستگاه‌های جالبی در بازار ژاپن عرضه می‌کند و به روایت Wccftech، امسال نوبت سری پرچمدار Sharp Aquos R8 رسیده است.

گوشی‌هایی که شارپ می‌سازد معمولا در بازارهای بین‌المللی عرضه نمی‌شوند. فعلا مشخص نیست که این شرایط برای سری Aquos R8 نیز برقرار است یا شاهد عرضه‌ی جهانی این گوشی‌ها خواهیم بود.

مدل مشکی گوشی شارپ Sharp Aquos R8 Pro نمای پشت
Sharp Aquos R8 Pro

سری Aquos R8 شامل مدل استاندارد و مدل پرو است. هر دو گوشی به پردازنده‌ی پرقدرت Snapdragon 8 Gen 2 و رم LPDDR5x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 4.0 مجهز هستند. مدل پایه هشت گیگابایت رم دارد و مدل پرو از ۱۲ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

گوشی‌های جدید شارپ در کمال تعجب جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون دارند. این دستگاه‌ها به‌لطف گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاومت نشان می‌دهند و در مدل پرو شاهد حسگر اثر انگشت اولتراسونیک درون‌صفحه‌ای هستیم.

نمایشگر و پنل پشتی گوشی شارپ Sharp Aquos R8 Pro
Sharp Aquos R8 Pro

گوشی Sharp Aquos R8 Pro نمایشگر ۱۰ بیت ۶٫۶ اینچ IGZO OLED با نرخ نوسازی متغیر (از یک تا ۲۴۰ هرتز) و وضوح +WUXGA و روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت دارد. مدل پایه به نمایشگر ۶٫۴ اینچ +Full HD با روشنایی ۱٬۳۰۰ نیت مجهز است.

گوشی رده‌بالای Sharp Aquos R8 Pro در پنل پشتی دوربین اصلی با حسگر یک اینچ ۴۷٫۲ مگاپیکسلی IMX989 دارد. این حسگر در پشت لنز سامیکرون قرار گرفته است. در Sharp Aquos R8 شاهد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر ۱/۱٫۵۵ اینچ و لنز هکتور هستیم. این گوشی دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی دارد اما مدل پرو از حسگر طیفی ۱۴ کاناله استفاده می‌کند. دو گوشی Aquos R8 Pro و Aquos R8 در پنل جلویی به ترتیب دوربین سلفی ۱۲٫۶ مگاپیکسلی و هشت مگاپیکسلی دارند.

گوشی شارپ Sharp Aquos R8 نمای پشت و جلو
Sharp Aquos R8

گوشی‌های سری Aquos R8 با اندروید ۱۳ روانه‌ی بازار می‌شوند و تا سه سال به‌روزرسانی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌‌کنند. مدل پایه از باتری ۴٬۵۷۰ میلی‌آمپرساعتی و مدل پرو از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. هر دو گوشی توانایی پشتیبانی از شارژ سیمی و بی‌سیم را دارند. قیمت گوشی‌های جدید شارپ اعلام نشده است.

 منبع: زومیت

دکمه بازگشت به بالا