نخستین دوربین دیجیتالی خانگی ۸ هزار پیکسلی (+عکس)

دوربین دیجیتالی ۸ هزار پیکسلی شارژ به حسگر سی‌ام‌او‌اِس مجهز شده است تا به کمک آن بتواند تصاویر ویدیویی ۸ هزار پیکسلی را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تهیه کند.

موبنا – شرکت «شارپ» در عرصه دوربین‌های دیجیتالی نخستین و بزرگترین تولیدکننده این محصولات محسوب نمی‌شود. با این وجود شرکت ژاپنی مذکور با معرفی نخستین دوربین دیجیتالی ۸ هزار پیکسلی ام‌اف‌تی جهان هم اکنون توجه همه کاربران را به خود جلب کرده است. این محصول که هم اکنون نمونه اولیه آن ساخته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است کیفیت کاملا متفاوت را نسبت به تمام دوربین‌های دیجیتالی موجود در بازار جهانی ارایه می‌دهد.

مانیتورهای و گیرنده‌های تلویزیونی مبتنی بر فناوری ۴ هزار پیکسلی یواچ‌دی هنوز به صورت گسترده وارد بازار جهانی نشده‌اند و مردم کم‌کم در حال تطبیق زندگی خود با این فناوری هستند و بر این اساس می‌توان گفت از هم اکنون تا زمان ورود نمایشگرهای ۸ هزار پیکسلی در اتاق نشیمن همه خانه‌ها فاصله زیادی باقی مانده است. یکی از شرکت‌های توسعه دهنده برنامه‌های تلویزیونی در ژاپن به تازگی شبکه‌ای را برای پخش تصاویر ۸ هزار پیکسلی راه‌اندازی کرده است و هفته گذشته بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی موسوم به CES 2019 در آمریکا برگزار،‌ برخی شرکت‌های بزرگ تلویزیون‌های جدید ۸ هزار پیکسلی خود را به نمایش گذاشتند تا مردم بتوانند برنامه‌های شبکه تلویزیونی مذکور را تماشا کنند. در این میان تولیدکنندگان محتوای تصویری مشکلات فراوانی را پیش روی خود می‌بینند تا با دوربین‌های دیجیتالی ویژه بتوانند تصاویر ۸ هزار پیکسلی ضبط کنند و آن را در مانیتورهای مربوطه به نمایش بگذارند.

به گفته «سین کانِل» در کانال «تینک مدیا» در یوتیوب، شارپ در این زمینه یک تحول بزرگ ایجاد کرده است و نخستین کمپانی جهان محسوب می‌شود که دوربین‌های دیجیتالی شخصی و خانگی را با کیفیت تصویربرداری ۸ هزار پیکسلی روانه بازار کرده است که البته قرار است این دوربین با قیمت کمتر از ۳۰۰۰ دلار به فروش برسد.

برای این دوربین دیجیتالی که تصاویر رسمی آن از سوی شرکت مربوطه منتشر شده یک درگاه ورودی یو‌اس‌بی-سی در نظر گرفته شده است و همچنین این دوربین دیجیتالی خروجی اچ‌دی‌ام‌آی و ورودی مینی-ایکس‌ال‌آر را هم شامل می‌شود تا تولید فیلم‌های باکیفیت در آن آسان شود. در قسمت پشت بدنه این دوربین دیجیتالی پنل مخصوص مانیتور لمسی آن تعبیهشده است که اندازه این نمایشگر هم ۵ اینچی است.

خبرگزاری «دیجیتال کمرا ورلد» در مورد این محصول جدید و منحصر به فرد توضیح داد که دوربین دیجیتالی ۸ هزار پیکسلی شارژ به حسگر سی‌ام‌او‌اِس مجهز شده است تا به کمک آن بتواند تصاویر ویدیویی ۸ هزار پیکسلی را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه تهیه کند و البته تلاش شارپ بر این اساس بود تا در دوربین دیجیتالی یاد شده بتواند سرعت ضبط تصاویر با کیفیت ۸ هزار پیکسل را به ۶۰ فریم در ثانیه برساند.

اینها اخباری است که تاکنون در مورد نخستین دوربین دیجیتالی خانگی ۸ هزار پیکسلی منتشر شده است و البته شرکت ژاپنی هنوز این محصول را به صورت رسمی معرفی نکرده است تا مشخص شود که این دستگاه چه قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را در خود جا داده است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. این دوربین ها ۸ هزار پیکسلی نیستند، ۸k هستند و تعداد پیکسل‌های ۸K UHD آنها ۷۶۸۰ × ۴۳۲۰ (۳۳.۲ megapixels) است.

دکمه بازگشت به بالا