قطار سفیر اودوریکو؛ تجربه سفر رویایی به ایزو! (+فیلم و عکس)

ایزو با چشمه های آب گرم آرامش بخش، چشم اندازهای آبی بی پایان از دریا، انواع مختلف گل ها و غذاهای دریایی خوشمزه با قطار در فاصله دو ساعت و نیم از شهر قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی برای تعطیلات آخر هفته برای خانواده ها محسوب می شود…

موبنا – شبه جزیره ایزو (Izu Peninsula) در ژاپن با چشمه های آب گرم آرامش بخش، چشم اندازهای آبی بی پایان از دریا، انواع مختلف گل ها و غذاهای دریایی خوشمزه با قطار در فاصله دو ساعت و نیم از شهر توکیو قرار دارد و یکی از مقاصد اصلی برای تعطیلات آخر هفته برای خانواده ها و دوستان محسوب می شود.

 

 

برای این که تجربه سفر به شبه جزیره ایزو فراموش نشدنی‌تر شود، مسافران می توانند قطار “سفیر اودوریکو” (SAPHIR ODORIKO) جدیدترین قطار لوکس شرکت جی‌آر ایست (JR East) را انتخاب کنند. سفیر اودوریکو روزانه بین توکیو و ایستگاه ایزوکیو-شیمودا (Izukyū-Shimoda Station) در شبه جزیره ایزو حرکت می کند. این قطار لوکس به صندلی جدید پریمیوم گرین (Premium Green) شرکت جی‌آر ایست مجهز شده است.

کن اوکویاما، طراح صنعتی مشهور ژاپنی، طراحی قطار سفیر اودوریکو را بر عهده داشته که رنگ آبی تیره آن در نمای بیرونی جلب توجه می کند. این رنگ با الهام از رنگ های آبی کبود دریا و آسمان شبه جزیره ایزو شکل گرفته است.

قطار سفیر اودوریکو

نام قطار از دو واژه سفیر یا سفایر (Sapphire) در زبان فرانسوی به معنای یاقوت کبود و اودوریکو که از داستانی مشهور به قلم کاواباتا یاسوناری (Kawabata Yasunari)، نویسنده برنده جایزه نوبل، به نام “ایزو نو اودوریکو” (Izu no Odoriko) به معنای “دختر رقصنده ایزو” گرفته شده است.

قطار سفیر اودوریکو دارای هشت واگن و صندلی های کلاس گرین کار (Green Car) یا واگن سبز و بالاتر است. سفیر اودوریکو نخستین قطار مجهز به صندلی های پریمیوم گرین کار (Premium Green Car) یا واگن سبز ممتاز است که کلاسی بین گرین و گرن (Gran) محسوب می شود.

قطار سفیر اودوریکو

واگن ۱: واگن سبز ممتاز

صندلی های انحصاری واگن سبز ممتاز در واگن ۱ قطار سفیر اودوریکو قرار دارند که هنگام حرکت به سمت شبه جزیره ایزو جلوی قطار و هنگام بازگشت به توکیو قسمت عقب محسوب می شود. با جانمایی ۱+۱، در هر ردیف تنها دو صندلی تکی قرار گرفته و در مجموع فقط ۲۰ صندلی واگن سبز ممتاز در کل قطار وجود دارد.

این صندلی های چرمی بزرگ، راحت و مجلل که فضا و حریم خصوصی بیشتری را فراهم می کنند، همگی رو به دریا قرار دارند و می توان آنها را به سمت پنجره ها چرخاند تا دید بهتری از مناظر عبوری در اختیار مسافران قرار بگیرد. پنجره های این واگن بزرگ و پهن هستند و نورگیرهایی نیز برای مشاهده آسمان بالای سر در سقف تعبیه شده اند.

همه صندلی های واگن سبز ممتاز دارای جاپایی قابل تنظیم و تکیه‌گاه برقی هستند که به مسافران اجازه می دهد سفری در آرامش و راحتی بی نظیر را تجربه کنند. هر صندلی دارای پریز برق، میز جمع شونده، جا لیوانی، چراغ مطالعه و حتی فضای ذخیره‌سازی شخصی است که مسافران می توانند وسایل خود را در آن قرار دهند.

قطار سفیر اودوریکو

قطار سفیر اودوریکو

واگن های ۲ و ۳: کوپه خصوصی واگن سبز

برای مسافرانی که به فضایی صمیمی‌تر علاقه دارند یا در گروه های بزرگ‌تر سفر می کنند، کوپه های خصوصی واگن سبز (Green Car Private Compartments) در واگن های ۲ و ۳ بهترین گزینه هستند. قطار سفیر اودوریکو در مجموع دارای چهار کوپه چهار نفره و چهار کوپه ۶ نفره بزرگ و لوکس است.

صندلی های چرمی شیک، میزهای جادار، روکش های چوبی گرم و فرش های آبی همراه با پنجره های بزرگ رو به دریا امکان تماشای بدون مانع مناظر بیرون و تجربه سفری راحت را فراهم می کنند. از دیگر امکانات و ویژگی های این کوپه ها می توان به پریزهای برق، قفسه هایی برای قرار دادن وسایل، و نورگیرهایی در سقف اشاره کرد که فضایی روشن‌تر و دید به آسمان را فراهم می کنند.

قطار سفیر اودوریکو

قطار سفیر اودوریکو

واگن ۴: کافه تریا

اگر حین سفر احساس گرسنگی کردید می توانید به واگن ۴ قطار سفیر اودوریکو که کافه تریا در آن قرار دارد، مراجعه کنید. این واگن دارای آشپزخانه اپن است و غذاهای سبک مانند پاستا و کاری را ارائه می کند. جدا از غذاهای سبک، مسافران می توانند انواع نوشیدنی ها و همچنین خوراکی های شیرین را سفارش دهند. پنجره های بزرگ این واگن نیز دید فوق العاده ای به مناظر اطراف ارائه می کنند.

قطار سفیر اودوریکو

قطار سفیر اودوریکو

واگن های ۵ تا ۸: واگن سبز

در واگن های ۵ تا ۸ صندلی های راحت و جادار گرین کار (Green Car) یا واگن سبز با جانمایی ۲+۱ قرار دارند. در مجموع، تعداد ۱۰۴ صندلی واگن سبز در قطار سفیر اودوریکو وجود دارد که همگی قابل خم شدن، دارای پشت سری قابل تنظیم و زیرپایی جمع شونده هستند که این ویژگی ها راحتی بیشتر را برای مسافران به ارمغان می آورد.

صندلی های واگن سبز قابلیت چرخش دارند از این رو می توان آنها را روبروی یکدیگر چرخاند تا هنگام سفر گروهی فضایی گرم‌تر برای خانواده ها و دوستان شکل بگیرد. پریز برق، چراغ مطالعه، و میز جمع شونده برای هر صندلی در دسترس بوده و هر واگن دارای قفسه های ویژه چمدان برای قرارگیری بار مسافران است.

قطار سفیر اودوریکو

قطار سفیر اودوریکو

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا