مانکل؛ کوچکترین دستگاه واقعیت افزوده قابل نصب روی عینک (+فیلم و عکس)

با وزن تنها ۱۵ گرم، مانکل در یک بدنه یکپارچه کوچک شفاف ارائه می شود که می توان آن را به سادگی روی چشم خود نگه داشت یا به یک عینک متصل کرد.

موبنا مانکل (Monocle) که برای اتصال روی عینک مطالعه معمولی طراحی شده است، یک ابزار پوشیدنی واقعیت افزوده برای اصلاح و هک محسوب می شود. این دستگاه توسط بریلینت لبز (Brilliant Labs) توسعه داده شده و همه اجزا آن به واسطه بدنه ای گرد و شفاف قابل مشاهده هستند.

درون بدنه شفاف مانکل که ۴۳ میلیمتر پهنا و ۹ میلیمتر ضخامت دارد، یک نمایشگر، دوربین، میکروفن، برد مدار چاپی، و باتری قرار دارند، در شرایطی که به هیچ سیم یا اتصال دهنده ای نیاز نیست. طراحی و اجزا نرم افزاری این ابزارک تحت مجوز منبع باز ام‌آی‌تی در دسترس عموم قرار دارد.

 

 

نگاهی به ابزارک واقعیت افزوده مانکل

با وزن تنها ۱۵ گرم، مانکل در یک بدنه یکپارچه کوچک شفاف ارائه می شود که می توان آن را به سادگی روی چشم خود نگه داشت یا به یک عینک متصل کرد. اتصال آن به گوشی هوشمند از طریق فناوری بلوتوث انجام می شود و به لطف چند حسگر کارآمد از طراحی جمع و جوری سود می برد.

مانکل از یک باتری ۷۰ میلی آمپر ساعت نیرو می گیرد که برای استفاده عادی پیش بینی شده حدود دو ساعت دوام می آورد. همانند هدفون های بی سیم، کاربر می تواند شارژ باتری مانکل را با کمک یک قاب شارژ انجام دهد. خود قاب شارژ به یک باتری ۴۵۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است و می تواند تا ۶ بار باتری مانکل را شارژ کند. این مجموعه از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند و امکان استفاده از مانکل در حال حرکت نیز فراهم می شود.

مانکل؛ کوچکترین دستگاه واقعیت افزوده جهان که روی عینک معمولی نصب می شود

از نظر سخت افزار، مانکل دارای یک نمایشگر رنگی اولد با وضوح ۶۴۰ در ۴۰۰ پیکسل است. همچنین، یک مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر (FPGA) در آن وجود دارد که می تواند برای دید کامپیوتری، واقعیت افزوده یا گرافیک پیکربندی شود. از دیگر اجزا سخت افزاری مانکل می توان به حسگرهای لمسی، یک دوربین ۵ مگاپیکسل با توانایی فیلمبرداری ۷۲۰پی، حافظه ۱۲ مگابایت و حافظه فلش ۸ مگابایت اشاره کرد.

مانکل در حال حاضر با برچسب قیمت ۳۴۹ دلار عرضه شده است. این محصول با قاب شارژ و کابل یواس‌بی-سی همراهی می شود و شارژر دیواری در بسته بندی آن وجود ندارد.

با استفاده از اپلیکیشن بریلینت (Brilliant App) امکان انتقال عکس ها از طریق بلوتوث رمزگذاری شده فراهم می شود. اطلاعات دانلود این اپلیکیشن همراه با دستگاه ارسال خواهد شد و از طریق فروشگاه های اپلیکیشن اپ استور اپل یا پلی استور گوگل نیز قابل دانلود است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا