۱۳ شرکت چینی واکسن کرونا تولید می‌کنند

۱۳ شرکت در چین در حال تولید واکسن COVID-۱۹ هستند؛ ۹ شرکت کاندید در آزمایش‌های انسانی هستند و به نسبت کشورهای دیگر، چین در تولید واکسن کرونا پیشرو بوده است.

مجله آنلاین موبنا – به گزارش سی‌تی‌جی‌ان، در حالی که موارد کووید ۱۹ همچنان در سراسر جهان موج می‌زند، دانشمندان در حال یافتن یک واکسن موثر برای ویروس کرونا به منظور متوقف کردن این بیماری همه گیر هستند که منجر به مرگ بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

تاکنون شش کاندید واکسن، آزمایشات بالینی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند و سه مورد از آنها نتایج اثربخشی را نشان داده‌اند؛ واکسن کروناواک که توسط شرکت «Sinovac Biotech» تولید شده، بخشی از تلاش چین برای تولید واکسن است و طبق اعلام این شرکت، در حال حاضر اثبات شده است که در برابر چندین سویه ویروس کرونا موثر است.

این شرکت تولید واکسن کووید ۱۹ را در اواخر ژانویه آغاز کرد، یعنی کمتر از یک هفته پس از آنکه ووهان در یک همه گیری سخت قرار گرفت. در همین حال یک کارخانه به متراژ ۲۰ هزار متر مربع در ماه مارس در منطقه Daxing، پایتخت چین، به طور خاص برای تولید واکسن ساخته شد.

به گفته هلن یانگ، مدیر روابط سرمایه گذاران Sinovac، در صورت تأیید واکسن توسط اداره ملی محصولات پزشکی چین، در نهایت این مرکز می‌تواند از این واکسن ۳۰۰ میلیون دوز در سال تولید کند.

یانگ به سی‌ان‌ان گفت: «اگر همه چیز خوب پیش رود، امیدواریم که بتوانیم در پایان سال از واکسن توسعه داده شده برای کرونا نتیجه بگیریم».

تاکنون ۱۳ شرکت در چین در حال تولید واکسن COVID-۱۹ هستند؛ ۹ شرکت کاندید در آزمایش‌های انسانی هستند و به نسبت کشورهای دیگر، چین در تولید واکسن کرونا پیشرو بوده است.

 منبع: فارس 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا