تولید لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر از ۲۰۰ دلار به دنبال ارزان شدن ویندوز

باید توجه داشت که سیستم عامل ویندوز برای این رایانه‌های همراه به صورت جداگانه ۲۰۰ دلار قیمت دارد و مایکروسافت آنها را با تخفیف عرضه کرده است تا قیمت نهایی لپتاپ ها ارزان شود.

موبنا – شرکت گوگل با ساخت سری لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک توانسته است بخشی از بازار جهانی در مراکز آموزشی را از آن خود کند. در این میان مایکروسافت تصمیم جدی گرفته است تا با گوگل وارد رقابت شود و بر این اساس رایانه‌های شخصی همراه با قیمت کمتر از ۲۰۰ و ۳۰۰ دلار را به دست دانش‌آموزان و دانشجویان می‌رساند.

لپ‌تاپ جدید «لنوو ۱۰۰ای» تنها ۱۹۰ دلار قیمتگذاری شده است که پردازنده مرکزی «آپولو لِیک» سلرون اینتل را شامل می‌شود. این کمپانی همچنین مدل دیگر لپ‌تاپ مذکور مجهز به پردازنده ۳۰۰ای را با قیمت ۲۸۰ دلار به فروش می‌رساند.

لپ‌تاپ «تریگو وی۴۰۱» که می‌تواند به رایانه لوحی تبدیل شود هم ۳۰۰ دلار قیمت دارد و به جز صفحه لمسی، از قلم هوشمند هم پشتیبانی می‌کند. این در حالی است که «کلاسمِیت لیپ تی۳۰۳» هم لپ‌تاپی با قیمت ۲۰۰ دلار است که قابلیت امنیتی «ویندوز هِلو» را هم در خود جا داده است.

تولید لپ‌تاپ‌های ارزان‌تر از ۲۰۰ دلار به دنبال ارزان شدن ویندوز

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که این لپ‌تاپ‌های ارزان با چه کیفیت نمایشگر و چه حافظه رم به دست کاربران می‌رسند. لپ‌تاپ ارزان قیمت «اچ‌پی استریم ۱۱ پرو جی۴ ای‌ای» نمایشگر اچ‌دی دارد، رم ۴ گیگابایتی را شامل می‌شود و برای آن حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

باید توجه داشت که نرم‌افزار در نظر گرفته شده برای این رایانه‌های همراه به صورت جداگانه ۲۰۰ دلار قیمت دارد. روی این لپ‌تاپ‌ها سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب شده است و مایکروسافت همچنین مجموعه نرم‌افزاری «آفیس ۳۶۵»، «وان‌نوت» و «تیمز» را هم برای آنها ارایه کرده است. دانش‌آموزان و دانشجویان با در اختیار داشتن این قابلیت‌ها به راحتی می‌توانند همه وظایف خود را در محیط آموزشی انجام دهند.

شرکت مایکروسافت به منظور رقابت هرچه بیشتر در این بازار با کمپانی‌های مختلف وارد همکاری نزدیک شده است تا به دانشجویان نزدیک‌تر شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا