ویندوز ۱۰ صاحب ۸ درصد بازار جهانی رایانه‌ها

به گزارش موبنا، حدود یک ماه قبل «تری مایرسان» مدیر مرکز توسعه ویندوز در شرکت مایکروسافت اعلام کرد این سیستم عامل روی ۱۱۰ میلیون دستگاه رایانه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌اکنون گفته شد که این رقم تا ۱۲۰ میلیون دستگاه رایانه هم افزایش یافته است. این یک آمار قابل ملاحظه است …

به گزارش موبنا، حدود یک ماه قبل «تری مایرسان» مدیر مرکز توسعه ویندوز در شرکت مایکروسافت اعلام کرد این سیستم عامل روی ۱۱۰ میلیون دستگاه رایانه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌اکنون گفته شد که این رقم تا ۱۲۰ میلیون دستگاه رایانه هم افزایش یافته است.

این یک آمار قابل ملاحظه است و البته باید توجه داشت که ویندوز ۱۰ در قالب یک به‌روزرسانی رایگان برای نسخه‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ عرضه می‌شود و به همین خاطر از ابتدا استقبال گسترده از آن انجام شده است.

مرکز تحقیقاتی Netmarketshare در آخرین گزارش آماری اعلام کرد هم‌اکنون ۷.۹۴ درصد از رایانه‌های جهان مبتنی بر ویندوز ۱۰ فعالیت می‌کنند که البته روز به روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

این در حالی است که ویندوز ۷ هم‌اکنون ۵۵.۷۱ درصد از بازار جهانی سیستم‌های عامل را در اختیار دارد و ویندوز ۸ نیز صاحب ۱۰.۶۸ درصد بازار است. ویندوز XP نیز همچنان موفق شده است ۱۱.۶۸ درصد این بازار را در اختیار بگیرد.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا