۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

در اینجا به صورت خلاصه ۱۰ آرزوی کاربران جهانی در مورد شرکت اپل برای سال ۲۰۱۸ میلادی آورده شده است که با خواندن آنها متوجه می‌شوید محصولات این شرکت تا چه اندازه می‌توانند تغییر کنند.

موبنا – اپل سال ۲۰۱۷ میلادی را با موفقیت‌های بسیار زیاد به پایان رساند. این شرکت توانست بیش از آنچه که پیش‌بینی کرده بود سود و درآمد کسب کند و حتی در شرایطی که از رونق بازار جهانی گوشی‌های هوشمند کاسته شد، اپل باز هم با موفقیت پیش رفت.

با این وجود برخی نکته‌ها وجود دارد که بیشتر کاربران تمایل دارند اپل در سال جدید میلادی آنها را انجام دهد تا محصولات بهتری را عرضه کند.

در اینجا به صورت خلاصه ۱۰ آرزوی کاربران جهانی در مورد شرکت اپل برای سال ۲۰۱۸ میلادی آورده شده است که با خواندن آنها متوجه می‌شوید محصولات این شرکت تا چه اندازه می‌توانند تغییر کنند.

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

شفافیت بیشتر با مشتریان

اپل در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی با مشکلاتی مواجه شد و پس از طرح چند پرونده قضایی در دادگاه توسط کاربران، مشخص شد باتری آیفون‌های قدیمی مشکل دارد و سرعت دستگاه را کند می‌کند. اپل فرآیند کند کردن گوشی‌های قدیمی خود را از اوایل سال گذشته آغاز کرد و با این وجود هرگز به صورت عمومی اعلام نکرد برای میلیون‌ها دستگاه «آیفون ۶»، «آیفون ۶اس»، «آیفون اس‌ای» و «آیفون ۷» چه اقدامی انجام داده است تا از سرعت آنها کاسته شود.

باید توجه داشت که هرگز قدیمی شدن باتری در یک دستگاه گوشی هوشمند باعث کند شدن سرعت قیمت  نمی‌شود، ولی برای اپل چنین اتفاقی صورت گرفت و کاربران اعلام کردند شرکت مذکور این کار را انجام می‌دهد تا بتواند مردم را مجبور کند مدل‌های جدید گوشی‌های این شرکت را خریداری کنند.

همان طور که پیش‌بینی می‌شد شرکت اپل این ادعا را تکذیب کرد و با اندکی شفافیت بیشتر توضیح داد که چه رویه‌ای را در این زمینه پیش گرفته است. به هر حال کاربران جهانی توقع دارند شرکت اپل امسال شفافیت بیشتری را در فعالیت‌های خود به خرج دهد.

 

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

خلاص شدن از مشکلات قبلی

اگرچه کاربران برای خرید پرچمدار جدید گوشی‌های اپل ۱۰۰۰ دلار می‌پردازند، ولی «آیفون ایکس» مشکلاتی را هم در پی دارد. این گوشی هوشمند نمایشگر باکیفیتی را شامل می‌شود، دوربین قابل قبولی دارد، عمر باتری آن زیاد است و حسگر جدید «فِیس‌ آی‌دی» در آن می‌تواند چهره کاربران را تشخیص دهد.

ولی هم‌اکنون که چند ماهی از زمان ورود این محصول به بازار جهانی می‌گذرد و کاربران از آن استفاده کرده‌اند، شکایت‌هایی هم دارند. یکی از بزرگترین نقدهای کاربران جهانی این است که در قسمت بالای نمایشگر یک بخش سیاه برای جاسازی حسگرهای مربوطه در نظر گرفته شده است که این بخش کاربران را با مشکل مواجه می‌کند. اگرچه طراحی این گوشی هوشمند زیبا است و کاربران یک نمایشگر یکپارچه را در اختیار دارند، ولی این بخش سیاه رنگ باعث بروز مشکل شده است و از آنجایی که این بخش در قسمت فوقانی نمایشگر فقط در میانه آن قرار دارد، زمانی که گوشی هوشمند در حالت افقی قرار می‌گیرد در جریان پخش تصاویر اختلال ایجاد می‌کند. شرکت اپل در حال تغییر طراحی پرچمدار جدید خود است تا برای مدل جدید گوشی خود در سال ۲۰۱۸ آن را برطرف کند.

 

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ارتقا دستیار صوتی Siri

گوگل را می‌توان به عنوان شرکتی معرفی کرد که بهترین دستیار صوتی دیجیتالی را عرضه کرده و است در کنار آن آمازون و مایکروسافت هم هر کدام اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام داده‌اند. این مسئله باعث شده است Siri اپل چندان به چشم نیاید و در رتبه‌های بعدی قرار بگیرد.

دستیار هوشمند صوتی Siri اپل نسبت به رقبای خود قابلیت کمتری دارد، کمتر شناخته می‌شود و حتی سیستم سخت‌افزاری ویژه اپل برای پشتیبانی از آن موسوم به «هوم‌پَد» با تاخیر وارد بازار شده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی اپل نیازمند اقدامات اساسی در این زمینه است تا Siri جان دوباره بگیرد و بتواند در عرصه دستیارهای هوشمند صوتی رتبه‌ بهتری را از آن خود کند. البته گفته می‌شود که اپل اقداماتی را در این زمینه انجام داده است و هم‌اکنون پروژه‌های جدید برای ارتقاء‌ Siri تعریف شده است. با این وجود برای پیشی گرفتن از رقبا راه طولانی پیش روی آنها است.

 

شارژر پرسرعت‌تر در کنار آیفون

این مسئله واقعا خجالت‌آور است که شما گران‌ترین گوشی هوشمند جهان را خریداری کنید، ولی شارژر معمولی آن با سرعت آهسته انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کند.

گوشی هوشمند «آیفون ایکس» که با حداقل قیمت ۱۰۰۰ دلار فروخته می‌شود هنوز هم شارژر ۵ واتی دارد. شما برای آنکه باتری این گوشی هوشمند را شارژ کنید می‌بایست ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه منتظر بمانید که این زمان در مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند مشابه بسیار زیاد است. باید توجه داشته باشید سه گوشی هوشمند «آیفون ایکس»، «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» از سیستم شارژ پرسرعت هم پشتیبانی می‌کنند که در حالت تئوری گفته می‌شود این سیستم زمان شارژ دستگاه را به نصف می‌رساند. در حالی که این امکان برای شما وجود دارد انواع شارژرهای پرسرعت را از شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی اپل خریداری کنید، ولی باید گفت که اپل باید برای این مسئله یک فکر اساسی بکند.

 

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ارتقا سیستم اطلاع‌رسانی iOS

سیستم عامل iOS اپل به دلیل سادگی و آسانی در استفاده از بخش‌های مختلف آن شهرت جهانی دارد و با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری انجام شده، کاربران را راضی نگه داشته است. همچنین کیفیت اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی که برای آن عرضه می‌شود قابل قبول است. ولی این مسئله به آن معنی نخواهد بود که بخش اطلاع‌رسانی از پیام‌های دریافتی در این سیستم عامل هم رضایت همگان را جلب می‌کند.

سیستم‌ عامل رقیب یعنی اندروید به گونه‌ای ساخته شده است که امکان پاسخ سریع به پیام‌های دریافتی را فراهم می‌کند، گزینه‌ای را برای عدم نمایش پیام‌های کم‌اهمیت در اختیار دارد،‌و در مجموع کارایی بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارد. در عوض سیستم عامل iOS هنوز یک گزینه اصلی را برای حذف تمامی پیام‌های دریافتی به صورت همزمان شامل نمی‌شود و کاربران مجبورند اطلاعیه‌های مربوط به پیام‌ها را بسته به تاریخ دریافت آنها به صورت جداگانه حذف کنند.

از آنجایی که اپل نمی‌خواهد از قابلیت‌های اندروید کپی کند، ولی باید گفت که این مسئله حیاتی به نظر می‌رسد که هرچه سریع‌تر در این زمینه دست به کار شود.

 

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ارایه قابلیت عکسبرداری پورتره در آیفون‌های کوچک‌تر

شرکت اپل فقط در گران‌ترین گوشی‌های خود این امکان را فراهم کرده است تا کاربران در حالت پورتره عکس بگیرند. دوربین دیجیتالی ثانوی که برای فعالسازی حالت «پورتره» مورد استفاده قرار می‌گیرد مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار گرفته است که مدل ۴.۷ اینچی گوشی هوشمند آیفون را خریداری می‌کنند. ولی باید گفت که شرکت اپل تاکنون قابلیت مذکور را برای این کاربران عرضه نکرده است. هنوز به درستی مشخص نیست از چه زمانی این امکان برای صاحبان مدل کوچک‌تر آیفون هم عرضه می‌شود.

ارتقا اپلیکیشن‌های اصلی iOS از جمله ایمیل

اپل در فروشگاه اینترنتی خود بهترین اپلیکیشن‌های موبایلی را جا داده است. با این وجود اپلیکیشن‌هایی که این شرکت به صورت پیشفرض روی گوشی‌های خود عرضه می‌کند چندان هم قابل قبول نیست و می‌بایست امکانات بهتر و بیشتری برای آنها در نظر گرفته شود.

در حالی که همه هواداران اپل از اپلیکیشن iMassage، اپلیکیشن مخصوص آب و هوا و ابزار خبرخوان آن راضی هستند، ولی برخی اپلیکیشن‌های اپل مانند Mail هنوز بسیار ضعیف است. در کنار ارتقاهای اعمال شده برای آن، آی‌تیونز اپل همچنان به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های مورد انتقال محسوب می‌شود. اپلیکیشن آی‌کلود برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات کاربران تنظیمات اساسی برای راه‌اندازی را شامل نمی‌شود و هنوز هم به صورت خودکار بدون آنکه کاربر بخواهد اقدام به تهیه نسخه پشتیبان می‌کند و هر فایلی با هر حجمی را به صورت خودکار در اختیار می‌گیرد. مجموعه اپلیکیشن کاربری آفیس اپل نیز فاقد برخی قابلیت‌های کاربردی است و نمی‌تواند فایل‌های تولید شده را با دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد.

۱۰ آرزوی همه کاربران برای اپل در سال ۲۰۱۸ (+عکس)

ساخت ساعت مچی هوشمند دایره‌ای

شرکت اپل در طراحی آیفون بسیار موفق بوده و نظر کاربران جهانی را به خود جلب کرده است. در این میان افزودن دوربین دوم برای گرفتن عکس در حالت پورتره هم مورد پسند کاربران جهانی قرار گرفته است که البته این قابلیت هنوز در گوشی‌های ۴.۷ اینچی آیفون عرضه نشده است. با این وجود ساعت مچی هوشمند «اپل واچ» هنوز طراحی اولیه ود را دنبال می‌کند و صفحه مستطیلی دارد.

در این میان شرکت‌های رقیب از جمله سامسونگ انواع مختلف ساعت‌های مچی هوشمند با نمایشگر دایره‌ای را روانه بازار کرده‌اند که شباهت بیشتری به ساعت‌های واقعی دارند و این مسئله باعث شده است تا شرکت اپل مجبور شود به طراحی جدید برای فناوری پوشیدنی خود فکر کند.

هزینه کمتر تعمیرات

اگرچه همه هواداران محصولات اپل «آیفون ایکس» را دوست دارند، ولی اگر بخش شیشه‌ای پشت بدنه آن بشکند برای تعمیر این بخش می‌بایست ۵۵۰ دلار بپردازید که این رقم بر اساس استانداردهای اپل تعریف شده است.

هزینه تعمیر پرچمدار گوشی‌های اپل بسیار زیاد است. اگر نمایشگر این دستگاه بشکند برای تعویض آن می‌بایست ۲۸۰ دلار پرداخت کرد. در این میان استفاده از سرویس «اپل‌کِر پلاس» در آمریکا ۲۰۰ دلار هزینه دارد. این مسئله به آن معنی خواهد بود که از همان ابتدا که «آیفون ایکس» را خریداری می‌کنید می‌بایست نگران زمین خوردن آن باشید و بر این اساس باید یک قاب محافظ روی بدنه آن استفاده کنید تا هرگز لذت استفاده از این گوشی زیبا را نبرید. گران بودن هزینه تعمیرات پرچمدار اپل کاربران را ناراضی کرده است.

امکان انجام همزمان چند کار در آیفون

جداسازی نرم‌افزاری نمایشگر برای انجام همزمان چند کار مختلف در گوشی هوشمند از جمله اتفاقاتی است که اغلب گوشی‌های اندرویدی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، ولی آیفون هنوز چنین قابلیتی را عرضه نمی‌کند. به عنوان مثال بیشتر کاربران تمایل دارند حین پخش تصاویر ویدیویی در یوتیوب، به گشت و گذار اینترنتی هم مشغول باشند. از اپل توقع میرود در سال جدید میلادی برای گوشی های جدید خود چنین سرویس را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا