چرا اپل به خرید شرکت «نِتفلیکس» فکر می‌کند؟

کاهش مالیات ها در آمریکا این اتفاق برای شرکت اپل فرصت بزرگی را فراهم کرده است تا بتواند پول‌های زیادی که در کشورهای مختلف دارد را وارد آمریکا کند و از این طریق کمپانی‌های مختلف را بخرد.

موبنا – کارشناسان می‌گویند ۴۰ درصد احتمال دارد که اپل یکی از بزرگترین ارایه دهندگان خدمات شبکه‌های تلویزیونی مجازی در جهان موسوم به «نتفلیکس» را خریداری کند و این طور ک «جیم سوا» و «آسیا مرکانت» از تحلیلگران ارشد مرکز Citi می‌گویند، با تصمیمات جدید «دونالد ترامپ» مبنی بر کاهش مالیات‌ها، احتمال این واگذاری افزایش یافته است.

کاهش میزان مالیات‌های در نظر گرفته شده است این امکان را برای کمپانی‌های آمریکایی فراهم کرده است تا بتوانند پول‌های نقدی که خارج از مرزهای آمریکا ذخیره کرده‌اند را آسان‌تر وارد این کشور کنند و این اتفاق برای شرکت اپل فرصت بزرگی را فراهم کرده است تا بتواند پول‌های زیادی که در کشورهای مختلف دارد را وارد آمریکا کند و از این طریق کمپانی‌های مختلف را بخرد.

شرکت اپل هم‌اکنون بیش از ۲۵۲ میلیارد دلار پول نقد دارد که بخش اعظم این پول‌ها خارج از کشور آمریکا است و در تلاش‌های قبلی این شرکت نتوانست مبالغ یاد شده را با پرداخت حداقل مالیات وارد کشور آمریکا کند.

چرا اپل به خرید شرکت «نِتفلیکس» فکر می‌کند؟

سوا و مرکانت با انجام بررسی‌های فراوان اولویت‌های اپل برای خرید شرکت جدید را مشخص کردند و بر اساس آن توضیح دادند نتفلیکس محبوب‌ترین گزینه‌ای است که اپل این روزها به آن فکر می‌کند و تمایل به خرید آن دارد.

در این میان شرکت اپل گزینه‌های دیگری را هم برای خرید مورد بررسی قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به شرکت‌های دیزنی، تِسلا، اکتیویژن، الکترونیک آرتس، Hulu و Take-Two اشاره کرد.

لازم به ذکر است به صورت همزمان رسانه‌های خبری از افزایش احتمال خرید کمپانی فیلمسازی دیزنی و زیرمجموعه‌های آن توسط اپل خبر دادند. ولی این طور که مرکز تحقیقاتی Citi می‌گوید، در حالی که ۴۰ درصد احتمال خرید نتفلیکس وجود دارد، تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد شانس خرید شرکت دیزنی توسط اپل برآورد شده است.

شرکت اپل برای سال‌های طولانی مشکلات فراوانی را برای حضور در بازار فیلم و انتشار برنامه‌های تلویزیونی پیش روی خود می‌دید. سرویس آی‌تیونز بارها توسط کمپانی‌های فیلم‌سازی مورد انتقاد قرار گرفت و همین مسئله باعث شد بسیاری از کاربران اپل سرویس‌های جایگزین از جمله نتفلیکس، آمازون یا Hulu را مورد استفاده قرار دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا