هوآوی باز هم برنده اصلی در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان شد

هوآوی، اوپو و ویوو به ترتیب بزرگترین فروشندگان گوشی هوشمند در کشور چین محسوب میشوند و سهم هر یک از آنها در بازار مذکور ۱۹، ۱۸ و ۱۷ درصد است.

موبنا – شرکت تحلیلی و تحقیقاتی «کانالیس» با انتشار گزارشی وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند چین در فصل سوم سال جاری میلادی را مشخص کرد.

بر اساس این گزارش اعلام شد هوآوی، اوپو و ویوو به ترتیب بزرگترین فروشندگان گوشی هوشمند در کشور چین محسوب میشوند و سهم هر یک از آنها در بازار مذکور ۱۹، ۱۸ و ۱۷ درصد است. البته مجموع گوشی‌های عرضه شده توسط این شرکت در سه ماهه مذکور با کاهش ۵ درصدی به ۱۱۹ میلیون دستگاه رسیده است.

بزرگترین برنده در این بازار در فصل سوم سال جاری میلادی اپل بود که توانست میزان فروش گوشی‌های خود در بازار چین را ۴۰ درصد افزایش دهد. از زمان عرضه گوشی «آیفون ۶اس» به بعد این نخستین باری بود که اپل توانست فروش محصولات خود را در کشور چین افزایش دهد. با این توضیح می‌توان گفت طی هشت فصل گذشته اپل در بازار چین فقط سقوط کرده بود.

هوآوی باز هم برنده اصلی در بزرگترین بازار تلفن همراه جهان شد

در سه ماه بین ژوئن تا سپتامبر ۲۰۱۶ شرکت اپل موفق شد ۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در کشور چین به فروش برساند. هم‌اکنون پس از گذشت ۱۲ ماه این شرکت موفق به فروش ۱۱ میلیون گوشی هوشمند آیفون شد. کارشناسان اعلام کردند علت اصلی این اتفاق عرضه «آیفون ۸» و «آیفون ۸ پلاس» بوده است و البته در کنار آن چینی‌ها بسیار منتظر «آیفون اکس» هستند.

«مو جیا» مدیر تحقیقات شرکت «کانالیس» در این خصوص گفت: «اگر چه گوشی‌های اپل بسیار گران است، ولی کاربران چینی منتظر ورود آیفون اکس هستند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا