آیتو ام۵ ئی وی ؛ هواوی با ۳۶ هزار دلار این خودرو باکیفیت را به مشتری تحویل می دهد! (+عکس)

آیتو ام۵ ئی وی مجهز به فناوری DATS یا سیستم گشتاور داینامیک تطبیقی اختصاصی هوآوی است که با کنترل و تنظیم سریع توزیع گشتاور اثر مهمی بر کاهش تکان ها و همچنین بهبود کیفیت رانندگی دارد.

موبنا – طی ۳ مطلب به معرفی محصولات برند آیتو و فعالیت هوآوی در صنعت خودروسازی پرداختیم که در لینک های زیر می توانید به جزئیات مذکور دسترسی داشته باشید:

هواوی و یک شاسی بلند جدید در بازار/ آیتو ام۵ چگونه خودرویی است؟ (+عکس)

آیتو ام۷؛ شاسی بلند گران قیمت و فناورانه چینی با امضای هواوی! (+عکس)

Seres SF5؛ اولین خودرویی که در نمایندگی های “هواویی” به فروش می رسد(+عکس)

در مطلب امروز نگاهی به آیتو ام۵ ئی وی خواهیم داشت که نسخه تمام الکتریکی آیتو ام۵ محسوب می شود. این محصول در بازار چین از ۳۶ تا ۴۱ هزار دلار قیمت گذاری می شود.

آیتو ام5 ئی وی ؛ هواوی با 36 هزار دلار این خودرو باکیفیت را به مشتری تحویل می دهد! (+عکس)

آیتو ام۵ ئی وی به مدت ۴ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود(هر کدام زودتر برسد)

آیتو ام۵ ئی وی از منظر ابعاد برابر با ۴۷۸۵ میلیمتر در طول، ۱۹۳۰ میلیمتر در عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز ۲۸۸۰ میلیمتر است. ارتفاع از سطح زمین ۱۵۰ میلیمتر محاسبه شده است.

آیتو ام۵ ئی وی در بخش پیشرانه ۲ تریم دارد: یکی نمونه تک موتور ۲۰۰ کیلوواتی(۲۶۸ اسب بخار) با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر و دیگر نسخه دو موتور الکتریکی ۳۶۵ کیلوواتی(۴۸۹ اسب بخار) با گشتاور ۶۷۵ نیوتن متر.

آیتو ام۵ ئی وی مجهز به فناوری DATS یا سیستم گشتاور داینامیک تطبیقی اختصاصی هوآوی است که با کنترل و تنظیم سریع توزیع گشتاور اثر مهمی بر کاهش تکان ها و همچنین بهبود کیفیت رانندگی دارد.

در تریم پایه، موتور الکتریکی روی محور عقب قرار دارد. در تریم پرچمدار با توجه به جانمایی موتورها، سامانه تمام چرخ الکتریکی در وضعیت فعال قرار دارد.

انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی از بسته باتری ۸۰ کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی تریم تک موتور ۶۲۰ کیلومتر و در تریم پرچمدار ۵۵۲ کیلومتر محاسبه شده است.

زمان لازم برای شارژ باتری ۱۰.۵ ساعت با شارژ استاندارد است. بسته باتری از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. با حضور شارژر ۱۰۰ کیلوواتی، ظرفیت باتری طی ۳۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می رسد.

شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در تریم تک موتور برابر با ۷.۱ ثانیه و در تریم پرچمدار ۴.۵ ثانیه محاسبه شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است. رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۹ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

هواوی سطح ۲ رانندگی هوشمند را به آیتو آورده است که شامل حضور مجموعه ای از سنسورها و دستیار هوشمند رانندگی است.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین سطح بالایی دارد. از فناورانه ها نیز باید به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، آخرین نسخه سیستم عامل هارمونی هواویی و … اشاره کنیم.

سیستم بهبود هوای کابین با فیلتر پی ام۲.۵، نورپردازی ۱۲۸ رنگ هوشمند، سقف پانورامیک، سیستم صوتی با ۱۹ اسپیکر، ان اف سی و… نیز بخش دیگری از ویژگی های کابین هستند.

آیتو ام۵ ئی وی

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا