Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان

اگر اعصاب بازی‌های پیچیده با جزئیات زیاد را ندارید، ولی در عین حال دلتان یک بازی معمایی می‌خواهد، پس می‌شود گفت بازی Hocus را برای شما ساخته‌اند.

موبنا – طراحی زیبا و محیط آرامش بخش این بازی که در سبک معمایی و پازل ساخته شده، می‌تواند ساعت‌ها شما را از این دنیا جدا کرده و سرگرم‌تان کند.

مرور بازی:

در Hocus شما در ابعادی خارج از ابعاد معمول و شناخته شده حرکت می‌کنید. پس حواستان باشد که با ورود به این بازی زاویه دیدتان را عوض کرده و سایر ابعاد را هم در نظر بگیرید. محیط بازی از محیطی ساده و یکنواخت تشکیل شده و رنگ‌های خاکستری و قرمز تنها رنگ‌هایی است که که در این بازی به چشم می‌خورد. از آنجایی که ممکن است با بالاتر رفتن مراحل و به دنبال آن سخت تر شدن معماها به زمان بیشتری نیاز داشته باشید، طراحی محیط ساده‌ای که در دراز مدت آزار دهنده نشود، انتخاب هوشمندانه‌ای بوده. در کنار این طراحی می‌توان به موسیقی آرامی که در هر مرحله تکرار می‌شود هم اشاره کرد، صدای حرکت مکعب روی صفحه انتخاب جالبی دارد. فقط حواستان باشد با مواجه با این حجم از آرامش ناگهان وسط بازی خوابتان نبرد.

 Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان

در این بازی تنها کار لازم، رساندن مکعب قرمز به نقطه قرمز رنگ است. برای این‌کار هم باید مربع را در جهات و ابعاد مختلف حرکت دهید تا به مقصد برسید. کار ساده‌ای بود، اگر می‌شد خطای دید را نادیده گرفت، ولی خب چالش اصلی بازی هم همین خطای دید است. هروقت احساس کردید با مرحله ساده‌ای رو‌به‌رو شده‌اید و تنها به چند حرکت برای رساندن مکعب به مقصد نیاز دارید، بدانید که بازی توانسته در فریب دادن شما موفق شود. پیش از این نیز در بازی مشهور Monument Valley شاهد استفاده از خطای دید در طراحی معماهای پیچیده بودیم. Yunus Ayyildiz، طراح Hocus نیز در این بازی دقیقاً از این همین شیوه ولی به شکلی ساده‌تری استفاده کرده. این بازی از صد مرحله مختلف تشکیل شده که با بالاتر رفتن مراحل، تعداد مسیرها بیش‌تر و ابعادشان نیز پیچیده‌تر می‌شود. در هر مرحله برای پیدا کردن راه درست باید بارها مسیرهای مختلف را در ذهن مجسم کنید، به همین دلیل شاید مثبت‌ترین وجه این نوع از  بازی‌ها را در بتوان در بالا بردن قدرت تمرکز دانست.

Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روانبرای گذر از مراحل بازی به هیچ وجه عجله نکنید، چیزی که این بازی زیاد در اختیارتان قرار می‌دهد، «وقت» است. مراحل این بازی محدودیت زمانی ندارند و هرچقدر بخواهید می‌توانید برای حل کردن معماها زمان بگذارید. همین‌طور در تعداد حرکات نیز آزاد هستید، می‌توانید بارها و بارها هر مسیری را که دوست دارید امتحان کرده و اگر به جواب نرسیدید، بازگشته و مسیر دیگری را انتخاب کنید.

اگر کاربر اندروید هستید، برای تهیه این بازی نیازی نیست پولی پرداخت کنید. البته به خاطر داشته باشید نسخه رایگان این بازی تنها شامل چند مرحله است و برای ادامه باید مبلغ یک دلار پرداخت کنید. اگر کابر ios و یا PC هستید، در همان ابتدا برای تهیه بازی باید مبلغ یک دلار پرداخت کنید. درنهایت پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار پازل‌‌ها و محیط‌های توهمی هستید، حتماً این بازی آرامش‌بخش را امتحان کنید.

 کلید واژه: بازی معمایی، پازل، بازی اندروید، بازی موبایل، ios games، gamebra

اپ‌استور کافه‌بازار
  • Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان
  • Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان
  • Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان
  • Hocus: بازی‌ای برای آرامش روح و روان
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا