معرفی بازی: Blindscape

Blindscape شاید عجیب و غریب‌ترین و نامتعارف‌ترین عنوان نقش‌آفرینی‌ای باشد که تا به حال با آن برخورد کرده‌اید. در این بازی خبری از گیم‌پلی پیچیده و مراحل رنگارنگ نیست.

موبنا – درواقع در این بازی شما باید نقش فردی را بازی کنید که بر اثر حادثه‌ای بینایی خود را از دست داده و حالا شما وظیفه دارید به این فرد نابینا برای رسیدن به هدفش کمک کنید! از آن‌جایی که شما نقش این فرد نابینا را برعهده دارید، دنیای این بازی را نیز از چشمان او خواهید دید؛ دنیایی تیره و تاریک که به صفحه‌ای مشکی و خالی خلاصه می‌شود! با ما در ادامه همراه باشید.

مرور بازی:

بهتر است پیش از تجربه این عنوان بدانید که باید بالکل قید چشمان خود را زده و فقط و فقط به قدرت شنوایی خود اتکا کنید. این عنوان شاید تنها عنوانی باشد که به معنای واقعی کلمه نیاز به هدفون دارد. بنابراین پیش از آغاز بازی حتماً هدفون خود را آماده کرده و به هر صدایی که به گوش می‌رسد، خوب توجه کنید.

معرفی بازی: Blindscape

با ورود به بازی شما با صفحه‌ای سیاه رو به رو می‌شوید. اما نگران نباشید؛ هر زمان صدای راوی را شنیدید، بدانید که مسیر را درست آمده و وارد بازی شده‌اید! صدای راوی در کنار صداهای دیگری که از محیط به گوش می‌رسند، تنها راهنمای شما در محیط تیره و تاریک این بازی خواهند بود.

داستان بازی در آینده‌ای دور و در جامعه‌ای بسته با قوانین عجیب و غریب می‌گذرد، جایی که هرگونه فعالیت هنری با مجازات شدیدی رو به رو خواهد شد، مجازاتی که شاید به از دست دادن چشمان افراد بیانجامد!

با شروع بازی، راوی نیز کم‌کم شروع به تعریف سرگذشت عجیب و غریب خود می‌کند. شما باید به دقت به توضیحات این فرد نابینا گوش سپرده و سعی کنید با راهنمایی او، مسیر درست را پیدا کنید. برای پیدا کردن مسیر درست و یا حرکت در محیط بی‌نور این بازی، شما باید به قسمت‌های مختلف صفحه ضربه وارد کنید. درواقع این‌کار را باید آن‌قدر تکرار کنید تا درنهایت به مسیر درست برسید. البته همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، راوی در این مسیر به شما کمک خواهد کرد و هر از چندگاهی راهنمایی‌هایی مانند “برای پیدا کردن مسیر درست به صدای قطره آب توجه کن” را از زبان او خواهید شنید.

معرفی بازی: Blindscape

شاید تا به حال متوجه شده باشید که در این بازی دیگر خبری از گرافیک و طراحی خیره کننده نخواهد بود. حتی منو و یا دکمه توقف بازی هم در این عنوان وجود ندارد! تنها آپشنی که بازی در اختیار بازیکن قرار می‌داده، دکمه Hint است که با فشردن آن می‌توانید از راهنمایی کوتاه و یک خطی استفاده کنید. اگر به لوگوی بازی هم توجه کنید، می‌بینید که سازنده این عنوان با انتخاب آیکونی ساده و مشکی رنگ، تاکید خاصی بر ارائه تجربه‌ای ناب و منحصر به فرد از دنیای افراد نابینا داشته است. دنیای که در آن تنها صداست که ارزش و اهمیت دارد. خوش‌بختانه صداگذاری که بخش اصلی و مهم این بازی را تشکیل می‌دهد، بی‌نهایت کامل و بی‌نقص از کار درآمده است.

گیم‌پلی Blindscape به چیزی حدود ده الی پانزده دقیقه خلاصه می‌شود. اما بدانید که این بازی با داستان فوق‌العاده جذاب و ایده خلاقانه‌اش، بی‌شک به یکی از تجربه‌های تکرار نشدنی‌تان در دنیای بازی‌های موبایل تبدیل خواهد شد!

اپ‌استور کافه‌بازار گوگل‌پلی
  • معرفی بازی: Blindscape
  • معرفی بازی: Blindscape
  • معرفی بازی: Blindscape
  • معرفی بازی: Blindscape
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا