معرفی بازی: فرش

فرش یک بازی معمایی ایرانی و ساخته بازی‌سازی مستقل به نام مهدی بهرامی است. در میان بازی‌های ایرانی، شاید بتوان این عنوان را یکی از منحصر به فردترین و جذاب‌ترین بازی‌های معمایی دانست.

موبنا – گیم‌پلی منحصر به فرد و طراحی زیبای این بازی، آن را به عنوانی ارزشمند و سرگرم‌گننده تبدیل کرده است. درست است که در این بازی تنها با یک فرش سر و کار دارید، اما همین تکه فرش شما را با چالش‌های مختلفی رو به رو خواهد کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به این عنوان جذاب و موفق ایرانی!

مرور بازی:

همان‌طور که گفتیم، شما در این بازی با یک تکه فرش سر و کار دارید و باید با جمع و پهن کردن و چرخاندن آن، معمای بازی را حل کنید. درواقع شما باید این تکه فرش را به مربع قرمز رنگ آخر هر مرحله برسانید. سختی داستان هم درست همین‌جاست! این مسیر همیشه مستقیم به مقصد ختم نخواهد شد و شما گاهی ناچارید این کاشی‌ها را چرخانده و آن‌قدر این تکه فرش را پهن و جمع کنید تا درنهایت به مربع قرمز رنگ برسید.

معرفی بازی: فرش

برای حرکت به سمت این مربع قرمز، بازی تعدادی کاشی آبی رنگ در مسیرتان قرار می‌دهد. با شروع بازی شما باید فرش را لوله کرده و حرکت خود را آغاز کنید. چالش بازی آن‌جایی آغاز می‌شود که برای رسیدن به مربع پایان مرحله، باید صفحات کاشی را بچرخانید. این کاشی‌های آبی حول محور کاشی‌های قرمز رنگی که میان‌شان قرار گرفته، می‌چرخند. شما باید آن‌قدر این کاشی‌ها را بچرخانید تا در نهایت مسیر رسیدن شدن به مربع قرمز رنگ شکل بگیرد.

معرفی بازی: فرش

یکی از مشکلات اصلی بازی فرش این است که هیچ راهنمای درست و درمانی ندارد. به همین دلیل شاید ناچار شوید برای پی بردن به مکانیزم بازی کمی زمان بگذارید. ولی پس از آن دیگر کار راحتی پیش رو خواهید داشت. خوشبختانه به لطف کنترل راحت و روان بازی، در حل کردن این پازل‌های فرشی، به مشکل خاصی بر نمی‌خورید.

یکی دیگر از مشکلات این بازی، رابط کاربری آن است. اصولاً در این بازی چیزی به عنوان رابط کاربری وجود نداشته و معلوم نیست برای خارج شدن از بازی باید چه راهی را انتخاب کنید! حتی قسمتی برای انتخاب مراحل گذشته و یا نمایش تمامی مراحل نیزدر این بازی وجود ندارد.

معرفی بازی: فرش

البته عنوان فرش، که در عین حال یکی از مشهورترین و موفق‌ترین بازی‌های ایرانی است، نقاط قوت بسیاری هم دارد. یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این بازی، طراحی کاملاً ایرانی و منحصر به فرد آن است. از کانسپ اصلی بازی که فرشی با طراحی ایرانی است که بگذریم، منو بازی و فونت به کار رفته در این بازی نیز دائماً ایرانی بودن این عنوان را به یاد بازیکن می‌آورد. رنگ‌های به کار رفته و طراحی محیط بازی در این عنوان سه بعدی همگی خوب و با کیفیت از کار درآمده است.

درنهایت فرش را می‌توان عنوان ارزشمندی نامید. طراحی گیم‌پلی جدید و منحصر به فرد و در عین حال جذاب و سرگرم‌کننده، این عنوان را به عنوانی ارزشمند تبدیل کرده است. عنوانی که می‌توان تجربه آن را به هر ایرانی‌ توصیه کرد!

معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
  • معرفی بازی: فرش
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا