سه ماه اول امسال ۳۴۷ میلیون گوشی هوشمند فروخته شد

بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی سامسونگ بار دیگر توانست حاکمیت خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان حفظ کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این طور که مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی در آخرین گزارش خود اعلام کرده است، عرضه جهانی گوشی هوشمند در نخستین فصل از سال ۲۰۱۷ میلادی رشد ۴.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه از سال قبل تجربه کرد و این در حالی بود که پیش‌تر پیش‌بینی شده بود در این دوره زمانی فروش گوشی در جهان ۳.۶ درصد بیشتر می‌شود.

این طور که آمارها نشان می‌دهد در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی درمجموع ۳۴۷.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شد که این رقم نسبت به ۳۳۲.۹ میلیون دستگاه گوشی فروخته شده در مدت مشابه سال قبل بیشتر بود.

بین ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی سامسونگ بار دیگر توانست حاکمیت خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان حفظ کند. در این دوره زمانی ۷۹.۲ میلیون دستگاه گوشی با برند سامسونگ به فروش رسید. برای نخستین بار سامسونگ در این دوره زمانی صاحب ۲۲.۸ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند بود.

پس از آن اپل قرار داشت که توانست در این فصل ۵۱.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد که رقم مذکور نسبت به تعداد گوشی‌های فروخته شده با برند اپل در سال قبل ۰.۸ درصد بیشتر بود. در این دوره زمانی سه ماهه اپل صاحب ۱۴.۹ درصد از بازار جهانی گوشی‌ها بود و که این رقم نسبت به سهم اپل در همین دوره زمانی طی سال قبل از آن نیم درصد کاهش یافت.

سه ماه اول امسال ۳۴۷ میلیون گوشی هوشمند فروخته شد

کارخانه‌های چینی رتبه‌های سوم تا پنجم این لیست را از آن خود کردند. شرکت هوواوی توانست با عرضه ۳۴.۲ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به عنوان سومین عضو این لیست خود را معرفی کند. این شرکت میزان فروش گوشی‌های خود را در دوره زمانی مذکور ۲۱.۷ درصد افزایش داد و صاحب ۹.۸ درصد از بازار جهانی گوشی شد.

شرکت اوپو که رتبه چهارم این لیست را به دست آورد هم با رشد ۲۹.۸ درصدی محصولات خود مواجه شد و در مجموع ۲۵.۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش رساند. سهم این شرکت چینی از بازار جهانی ۷.۴ درصد اعلام شد.

رتبه پنجم این لیست به شرکت چینی ویوو اختصاص یافت. این شرکت موفق شد با رشد ۲۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد. ویوو با این اتفاق توانست ۵.۲ درصد از بازار جهانی گوشی را از آن خود کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا