توضیح شرکت مخابرات ایران به خبر افزایش قیمت خدماتش

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران بدون ارائه جدول تعرفه های پیشین این خدمات در توضیحات ارسالی خود مدعی شده که حداکثر ۱۲۲ درصد آن هم برای چهار نوع خدمات افزایش تعرفه داشته است. این اظهارات در حالی است که کارشناسان مخابرات صحت اطلاعات منتشر شده در خبر موبنا را تایید می کنند. متن این جوابیه …

روابط عمومی شرکت مخابرات ایران بدون ارائه جدول تعرفه های پیشین این خدمات در توضیحات ارسالی خود مدعی شده که حداکثر ۱۲۲ درصد آن هم برای چهار نوع خدمات افزایش تعرفه داشته است.
این اظهارات در حالی است که کارشناسان مخابرات صحت اطلاعات منتشر شده در خبر موبنا را تایید می کنند.
متن این جوابیه به این شرح است:

  1. شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اول کشور، تنها اپراتور بخش ثابت با حدود ۳۰ میلیون مشترک و همچنین عهده‌دار تأمین زیربنای ارتباطات و  بخش عمده‌ای از امکانات مورد نیاز ارائه خدمات توسط سایر اپراتورهای کشور، افتخار دارد با گذر از فراز و نشیب‌های اقتصادی و سیاسی از جمله، نبود نقدینگی و درآمد پایین – مشکلات و معضلات تأمین تجهیزات بدلیل تحریم‌های ناعادلانه خارجی و تأمین گران‌قیمت و بسیار با تأخیر تجهیزات، کماکان به ارائه بیشترین و با کیفیت ترین خدمات با پایین ترین تعرفه به هم میهنان اقصی نقاط کشور ارائه خدمت نماید و همواره در راستای اجرای مصوبات و قوانین صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات، اقدام و نهایت تلاش و همکاری را با هدف همیاری با آن سازمان به منظور ايفاي وظايف و اختيارات حاكميتي، نظارتي و اجرايي نموده است.
    در همین راستا، شرکت مخابرات ایران پیرو مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۲۰۵ مورخ ۷/۱۰/۹۳ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، با موضوع “تعرفه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات دارای مجوز و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها” و با توجه به تکلیف قانونی خود مبنی بر رعایت کلیه مصوبات کمیسیون مذکور، به اجرایی نمودن مصوبه فوق اقدام نموده است.
    در توضیح مصوبه ۲۰۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، توجه به چند نکته ضروری به نظر می رسد.
    با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و رشد و گسترش دفاتر پیشخوان دولت در کلیه نقاط کشور که به تسریع و تسهیل بسیاری از خدمات از جمله خدمات مخابراتی می پردازد، تمام ۲۵ خدمت اشاره شده در مصوبه فوق در این گونه دفاتر ارائه و در ۲۱ مورد از این خدمات از جمله خدمت مورد الاشاره در متن خبر فوق یعنی “پاسخگویی به شکایت” ، هیچگونه درآمدی عاید شرکت مخابرات ایران نمی گردد.
  2. با توجه به مطالب فوق تنها ۴ مورد از خدمات از قبیل تغییر نام، تغییر مکان، تغییر توامان نام و مکان و همچنین وصل مجدد تلفن قطع شده مشمول دریافت حق الزحمه از سوی این شرکت(سهم اپراتور) شده است که بالاترین میزان افزایش در قیمت این ۴مورد،  ۱۲۲%  در خدمت تغییر مکان بوده، که حدوداً پس از گذشت ۵سال از آخرین تعرفه های مصوب صورت گرفته است.
    در انتها شرکت مخابرات ایران انتظار دارد سایت موبنا که همواره در امر اطلاع رسانی بی طرف بوده، از انتشار مطالب غیر صحیح که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، احتراز داشته و با بیان واقعیت ها به مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم بپردازد.
    داود زارعيان
    مدير كل دفتر روابط عمومي
    و امور بین الملل

 

افزایش قیمت چهار تا پنج برابری، ۲۵ خدمت مخابراتی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا