هایکان A06 پلاس ؛ سدان خوش قیمت چینی که شباهت زیادی به برند ورزشی آمریکایی دارد! (+تصاویر)

یکی از مهمترین ویژگی های هایکان آ۰۶ پلاس به نصب ۴ رادار اولتراسونیک در این خودرو مربوط می شود که عملکرد دستیار ایمنی و کروز کنترل تطبیقی را به میزان چشمگیری ارتقا داده است.

موبنا هایکان برند خودرویی فعال در کشور چین است که به عنوان زیرمجموعه ای از ائتلاف گاگنیو شناخته می شد و در زمینه تولید خودروهایی الکتریکی از سال ۲۰۱۷ فعالیت دارد. دفتر مرکزی این برند در گوانگژو قرار دارد. اما از سال ۲۰۲۲ کمپانی نیو از این ائتلاف خارج شد و گاک به همراه یک شرکت سرمایه گذار دیگر به کار خود ادامه می دهند.

هایکان به تازگی از سدان A06 پلاس رونمایی کرده است. این خودرو از ۱۹۳۰۰ دلار قیمت می خورد و در واقع نسخه فیس لیفت A06 سال ۲۰۲۲ محسوب می شود.

هایکان آ۰۶ پلاس به عنوان یک سدان میان سایز از منظر ابعاد برابر با ۴۹۴۵ میلیمتر در طول، ۱۹۲۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۲۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز ۲۸۵۰ میلیمتر است. رینگ های استاندارد این خودرو ۱۸ اینچی هستند.

یکی از موارد جالب درباره برند هایکان به شباهت لوگوی این برند با برند ورزشی مطرح آندر آرمور مربوط می شود!

لوگوی هایکان در مرکز رینگ

لوگو

لوگوی برند ورزشی آندر آرمور آمریکا

لوگو

یکی از مهمترین ویژگی های هایکان آ۰۶ پلاس به نصب ۴ رادار اولتراسونیک در این خودرو مربوط می شود که عملکرد دستیار ایمنی و کروز کنترل تطبیقی را به میزان چشمگیری ارتقا داده است.

فضای داخل کابین در این برنامه فیس لیفت تغییر نداشته و همچنان یک کنسول میانی حجیم قسمت راست و چپ کابین را کاملا تفکیک می کند. از فناورانه ها باید به نمایشگر ۱۴.۶ اینچی تنظیمات سیستم سرگرمی، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، سیستم عامل های- او اس و سیستم صوتی با ۱۱ اسپیکر اشاره کنیم.

کنترل ریموت در تلفن هوشمند، ورود بدون کلید، پشتیبانی از فرمان های صوتی و… از دیگر ویژگی های سدان جدید هایکان هستند.

در بخش پیشرانه از تک موتور الکتریکی با خروجی ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر استفاده شده است. انرژی مورد نیاز نیز از بسته باتری ۶۰.۰۴ کیلووات ساعت لیتیم آهن فسفات تامین می شود که برد حرکتی ۵۲۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند تا طی ۳۵ دقیقه ظرفیت آن از ۳۰ به ۸۰ درصد برسد.

هایکان A06 پلاس

هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
هایکان A06 پلاس
 منبع: عصرایران

دکمه بازگشت به بالا