راه‌اندازی نسل چهارم تلفن همراه در سیرجان

شهباز حسن‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: دو هفته قبل جلسه‌ای با حضور مدیران کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت در دانشگاه آزاد واحد سیرجان تشکیل شد که بحث عدم پوشش کامل و مناسب ۳G اپراتورهای همراه به میان آمد. نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی …

شهباز حسن‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: دو هفته قبل جلسه‌ای با حضور مدیران کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت در دانشگاه آزاد واحد سیرجان تشکیل شد که بحث عدم پوشش کامل و مناسب ۳G اپراتورهای همراه به میان آمد.
نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی چند روز اخیر با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، توانستیم پوشش نسل سوم رایتل در شهر سیرجان و نجف‌شهر را با احداث ۱۰ سایت BTS تکمیل کنیم و علاوه بر این بروزرسانی تمام ۱۴ سایت BTS ایرانسل نیز تکمیل شد و این در حالی است که ارتقای سایت‌های اپراتور همراه اول به نسل سه و چهار نیز هم‌اکنون در حال انجام است.
حسن‌پور مهم‌ترین مشکل در کندی روند بروزرسانی این سایت‌ها را تامین برق دانست و افزود: با تعامل خوب شهرداری و اداره برق این مشکل رفع شد.
وی روستاها و شهرهای اطراف سیرجان را بی‌نصیب از این امر ندانست و گفت: تمام شهرها و روستاهای شهرستان از جمله پاریز، زیدآباد، هماشهر، خواجوشهر و بلورد نیز به ۳G مجهز شده‌اند.
همچنین جلال مداح مدیر روابط عمومی پرتال الکترونیک سیرجان به خبرنگار فارس گفت: با توجه به ترافیک بالای مشترکان این اپراتورها در سیرجان با حمایت‌های نماینده پرتلاش مردم اولویت بروزرسانی تجهیزات مخابراتی در دستور کار قرار گرفت و تاکنون پوشش ۳G ایرانسل و رایتل به‌صورت کامل انجام شده‌است و در این زمینه به جز ۳G همراه اول در هیچ کجای شهرستان مشکلی نداریم.
وی بیان داشت: تجهیزات فیزیکی تعدادی از سایت‌های شرکت ایرانسل از جمله آنتن، رادیو، سکتور، RRU و BTS به نسل چهارم ارتقا یافته که لزوم استفاده از آن داشتن سیم‌کارت و سخت‌افزار پشتیبان‌کننده ۴G و همچنین قرار داشتن در محدوده زیر پوشش است.
مداح افزود: در حال حاضر استفاده از تکنولوژی جدید نسل چهارم (LTE) تنها از سوی اپراتور ایرانسل در سیرجان امکانپذیر شده و براساس اعلام نماینده همراه اول هم سرویس اینترنت نوترینو این اپراتور نیز طی هفته‌های آینده با بروزرسانی تجهیزات مخابراتی امکانپذیر می‌شود.
وی علامت‌های H+ ،H ،۳G را از مشخصه‌های استفاه از نسل سه و LTE و ۴G را نشانه استفاده از نسل چهار دانست و عنوان کرد: سیرجان دومین شهر استان است که زیر پوشش ۴G قرار گرفته‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا