نرم افزار پيام رسان فارسي روي ۱۱۷ مدل گوشي آزمايش شد

به گزارش خبرنگار مهر، علي رغم فعاليتهاي انجام شده در راستاي تحقق اين برنامه، هنوز برخي مشکلات در اين نرم افزار وجود دارد که مربوط به ناسازگاري آن با برخي گوشيهاي خاص در بازار است. هم اکنون نرم افزار پيام رسان فارسي همراه اول، روي ۱۱۷ مدل گوشي موجود در بازار تست و آزمايش شده …

به گزارش خبرنگار مهر، علي رغم فعاليتهاي انجام شده در راستاي تحقق اين برنامه، هنوز برخي مشکلات در اين نرم افزار وجود دارد که مربوط به ناسازگاري آن با برخي گوشيهاي خاص در بازار است.


هم اکنون نرم افزار پيام رسان فارسي همراه اول، روي ۱۱۷ مدل گوشي موجود در بازار تست و آزمايش شده که اکثر اين گوشيها داراي مدلهاي مشابه و بدون اشکال در اجراي برنامه است و رفع ساير موارد خاص نيز در اولويت قرار گرفته است.


همچنين در ماههاي آينده اين نرم افزار روي گوشيهاي جديدي که وارد بازار شده، نيز آزمايش خواهد شد.


با استفاده از نرم افزار پيام رسان فارسي مي توان پيامکهاي فارسي با حجم حدود ۲۰۰ کاراکتر را در يک پيامک ارسال کرد؛ اين در حالي است که در حالت عادي و بدون استفاده از اين نرم افزار، پيامکهاي فارسي با حجم بيش از ۷۰ کاراکتر به چندين پيام کوتاه شکسته مي شوند و اين مساله هزينه مضاعفي را به کاربر تحميل مي کند.


حدود دو هزار مدل گوشي تلفن همراه در کشور وجود دارد که ۹۰ درصد مشترکان تنها از ۲۰۰ مدل خاص استفاده مي کنند و تعرفه ارسال پيامک با فونت لاتين ۲۲۲ ريال و با فونت فارسي ۸۹ ريال است.


افزايش تعرفه پيامک که پيش از اين ۱۴۲ ريال بود، به منظور ترويج و گسترش استفاده از خط و زبان فارسي از تيرماه سال جاري اجرايي شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا