سرقت‌ ٣ میلیاردی باند مامورنماها از ٩ پزشک

خرداد ١٣٩٤، «مجید» یکی از مجرمان سابقه‌دار با ٢٨ سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف به‌ویژه سرقت‌های تحت پوشش مامور به بهانه مرخصی از زندان خارج و پس از آن متواری شد.  همزمان با متواری‌شدن مجید، سرقت‌های مشابه تحت پوشش مامور با وقوع در شهرهای مختلف کشور در سیستم جامع پلیس ثبت شد که …

خرداد ١٣٩٤، «مجید» یکی از مجرمان سابقه‌دار با ٢٨ سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف به‌ویژه سرقت‌های تحت پوشش مامور به بهانه مرخصی از زندان خارج و پس از آن متواری شد.  همزمان با متواری‌شدن مجید، سرقت‌های مشابه تحت پوشش مامور با وقوع در شهرهای مختلف کشور در سیستم جامع پلیس ثبت شد که درتمامی آنها افرادی تحت عنوان مامور اقدام به سرقت طلا و جواهرات از خانه‌های پزشکان کرده بودند.
با توجه به شناسایی تصویر «مجید» ازسوی تعدادی از مالباختگان، هماهنگی‌های لازم قضائی و انتظامی درخصوص تجمیع تمامی پرونده‌های مشابه انجام و کلیه پرونده‌ها جهت رسیدگی دراختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.  یکی از شاکیان که از شهر شیراز به اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:
١١ آبان‌ماه بود که از مطب به خانه برمی‌گشتم و قصد ورود به داخل پارکینگ خانه را داشتم که ناگهان دو سرنشین یک موتورسیکلت به من نزدیک شدند. خودشان را مامور معرفی کردند؛ آنها مدعی شدند که با خودروی من سرقت طلا و جواهرات انجام شده است و به این بهانه از من خواستند تا به آنها اجازه بازرسی خانه‌ام را بدهم؛ من نیز به تصور همکاری با پلیس، پس از مشاهده یک کارت شناسایی که تصور می‌کردم کارت شناسایی پلیس است، به آنها اجازه دادم تا وارد خانه شوند. آنها درحین بازرسی داخل خانه، برگه‌ای را نشان دادند که مدعی بودند لیست طلا و جواهرات سرقتی است؛ آنها در ادامه و به بهانه شناسایی طلا و جواهرات سرقتی، تمامی طلا و جواهرات داخل خانه به مبلغ ٦٠٠‌میلیون تومان را جمع‌آوری کرده و درحین خروج از خانه از من خواستند تا درپی آنها به کلانتری مراجعه کنم؛ پس از خروج این دونفر من نیز به فاصله چند دقیقه، به دنبال آنها از خانه خارج شده و به کلانتری رفتم. در داخل کلانتری پیگیر موضوع شدم اما در کمال تعجب متوجه شدم که آنها اصلا مامور نبودند و به این شیوه و شگرد اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده‌اند».
یکی دیگر از شاکیان که در شهر یزد سکونت دارد، در اظهاراتی مشابه عنوان کرد که دونفر در داخل پارکینگ بیمارستان به سمت او رفتند، خود را مامور معرفی کردند، آنها نیز به همراه مرد شاکی به خانه مالباخته رفتند؛ مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در پارکینگ بیمارستان درحالی ‌که قصد سوارشدن به خودرو را داشتم، دونفر به من نزدیک شدند و خود را مامور یکی از وزارتخانه‌های دولتی معرفی کردند. آنها مدعی شدند که دستور توقیف خودرو من و همچنین بازداشت سرنشین خودرو را دارند؛ زمانی که علت توقیف خودرو را جویا شدم، آنها عنوان کردند که از خودروام در سرقت طلا و جواهرات استفاده شده است. پس از صحبت‌های اولیه، این دونفر سوار خودرو‌ام شدند و همراه من به خانه‌ام آمدند؛ آنها به بهانه شناسایی طلا و جواهرات سرقتی، اقدام به جمع‌آوری تمامی طلا و جواهرات داخل به ارزش تقریبی ٣٢٠‌میلیون تومان کرده و سپس از خانه خارج شدند.
کارآگاهان اداره پنجم پلیس با سلسله اقدامات پلیسی سرانجام موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه «مجید» در منطقه افسریه شدند اما جهت شناسایی سایر اعضای گروه وی را تحت مراقبت‌های دقیق پلیسی قرار دادند.  سرانجام دیگر اعضای گروه سارقان تحت پوشش مامور به نام‌های حسین (٤٤ساله)، جواد (٣١ساله)، حسن (٤٠ساله) و مهدی (٣٣ساله) نیز که همگی آنها نیز همانند سرکرده گروه (مجید) از مجرمان سابقه‌دار هستند، شناسایی شدند.
در ادامه اقدامات پلیسی، مخفیگاه تمامی متهمان در مناطق پاکدست، ورامین، سعادت‌آباد و افسریه شناسایی و هر ٥ متهم در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.  متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با شناسایی ٩ پزشک در شهرهای مختلف کشور، ارزش مالی این پرونده تاکنون به بیش از ٣‌میلیارد تومان برآورد شده است.
با اعتراف متهمان و بررسی پرونده سرقت‌های مشابه در سایر شهرهای کشور تاکنون تعدادی از شهرهای محل ارتکاب جرایم ازسوی اعضای گروه از سارقان تحت پوشش مامور در شهرهای یزد، شیراز، ملایر، گرمسار، اردبیل، ارومیه، اهواز و بیرجند شناسایی شدند.  از کلیه مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت اموال قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا