تلاش کارشناسان داخلي براي دستيابي به فناوري ساخت موبايل ايراني

“محمد فقيهي ” در گفت و گو با موبنا افزود: در ابتدا دولت نهم ساخت گوشي تلفن همراه در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گرفت و تصميم بر اين بود که موبايل ساخت ايران با کيفيت بالا در بازار عرضه شود.وي افزود : دولت اعلام کرد که براي شرکت ها و يا اشخاصي که تمايل …

“محمد فقيهي ” در گفت و گو با موبنا افزود: در ابتدا دولت نهم ساخت گوشي تلفن همراه در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گرفت و تصميم بر اين بود که موبايل ساخت ايران با کيفيت بالا در بازار عرضه شود.
وي افزود : دولت اعلام کرد که براي شرکت ها و يا اشخاصي که تمايل به سرمايه گذاري در زمينه توليد گوشي تلفن همراه را دارند وام هاي کلان با باز پرداخت ۷درصد و ۱۰ ساله به متقاضيان داده شود تا از اين طريق شاهد راه اندازي کارخانجات ساخت گوشي تلفن همراه در کشور باشد .
اين کارشناس مسائل بازرگاني به نداشتن تکنولوژي ساخت گوشي تلفن همراه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت : هيچ کشوري حاضر نبوده که تکنولوژي ساخت گوشي تلفن همراه را در اختيار ايران قرار دهد و اگر شرکت ها تمايل به سرمايه گذاري  داشتند عملا تکنولوژي براي اين کار و جود نداشته است.
به گفته فقيهي تفکر دولت در خصوص توليد داخلي گوشي تلفن همراه در کشور بسيار با ارزش بود و اميدواريم هرچه سريع تر با دانش به دست آورده از سوي جوانان کشور بتوانيم بدون نياز به تکنولوژي کشوري هاي توليد کننده تلفن همراه شاهد ساخت اين کالا پر مصرف در کشور باشيم .
وي به قاچاق گوشي تلفن همراه در کشور اشاره کرد و گفت : تنها را ه از ميان برداشتن قاچاق گوشي تلفن همراه صفر کردن تعرفه ها از سوي دولت است و به طور حتم با برداشتن تعرفه ها ديگر شاهد قاچاق  اين کالا نخواهيم بود.
B /  14

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا