رونمایی از نخستین سیستم سخت‌افزاری هوش مصنوعی فیسبوک

به گزارش موبنا، این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شد و شرکت فیسبوک هم‌اکنون تصمیم گرفته است سیستم هوش مصنوعی خود را وارد فاز دیگری کند: سخت‌افزار. بزرگترین شبکه اجتماعی جهان امروز از سیستم سخت‌افزاری هوشمند مصنوعی خود رونمایی کرد و نشان داد محققان آن شبکه‌های طبعی، طراحی متن‌باز و .. برای آن …

به گزارش موبنا، این نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شد و شرکت فیسبوک هم‌اکنون تصمیم گرفته است سیستم هوش مصنوعی خود را وارد فاز دیگری کند: سخت‌افزار.

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان امروز از سیستم سخت‌افزاری هوشمند مصنوعی خود رونمایی کرد و نشان داد محققان آن شبکه‌های طبعی، طراحی متن‌باز و .. برای آن در نظر گرفته‌اند تا سازمان‌های مختلف بتوانند از این فناوری در زیرساخت‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

این سیستم سخت‌افزاری مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی با همکاری شرکت Nvidia ساخته شده است و به گفته فیسبوک، این سیستم هوش مصنوعی برای استفاده در مقیاس‌های بزرگ کاربرد دارد.

سیستم سخت‌افزاری هوش مصنوعی فیسبوک Big Sur نام دارد که هشت بورد گرافیکی پرقدرت GPU را شامل می‌شود و هر کدام از آنها بیشتر از ۳۳ وات توان دارد. در مقایسه با سیستم‌های قبلی فیسبوک، این محصول جدید دو برابر سریع‌تر می‌تواند از اتفاقات پیرامون یاد بگیرد و در شبکه‌هایی با وسعت دو برابر بزرگتر عمل کند.

«کوین لی» از مدیران فیسبوک روی وبلاگ رسمی این شرکت نوشت: «گسترش سیستم یادگیری هوشمند در هشت بورد گرافیکی پیشرفته به ما امکان می‌دهد تا بتوانیم در گستره وسیع‌تر، با شبکه‌های بزرگتر فعالیت کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا