بلک‌بری از بازار پاکستان اخراج شد

به گزارش موبنا، این شرکت با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که ژوئیه ۲۰۱۵ مقامات «سازمان ارتباطات پاکستان» اطلاعیه‌ای را به تمام اپراتورهای موبایلی این کشور ارسال کردند و توضیح دادند سرورهای BES بلک‌بری اجازه ادامه فعالیت در این کشور را ندارند. در بیانیه ماه ژوئیه گفته شده بود که دسامبر ۲۰۱۵ …

به گزارش موبنا، این شرکت با انتشار مطلبی روی وبلاگ رسمی خود توضیح داد که ژوئیه ۲۰۱۵ مقامات «سازمان ارتباطات پاکستان» اطلاعیه‌ای را به تمام اپراتورهای موبایلی این کشور ارسال کردند و توضیح دادند سرورهای BES بلک‌بری اجازه ادامه فعالیت در این کشور را ندارند.

در بیانیه ماه ژوئیه گفته شده بود که دسامبر ۲۰۱۵ می‌بایست فعالیت همه سرورهای بلک‌بری متوقف شود و این اقدام به دلایل امنیتی صورت می‌گیرد.

اگرچه هنوز به طور شفاف اعلام نشده که این دلایل امنیتی چه بوده است، ولی بلک‌بری اظهار داشت که دولت پاکستان می‌خواهد به اطلاعات ذخیره‌شده در سرورهای آن به صورت نامحدود دسترسی داشته باشد و شرکت بلک‌بری این درخواست را رد کرده است.

شرکت کانادایی در بیانیه خود اعلام کرد مهم‌ترین دلیل برای خروج از کشور پاکستان این است که برای دسترسی نامحدود به اطلاعات ذخیره شده در سرورها به دولت اجازه نداده است.

در بیانیه این شرکت گفته شد: «واقعیت این است که دولت پاکستان می‌خواهد ترافیک و اطلاعات مربوط به خدمات BlackBerry Enterprise Service را مانیتور کند. بر این اساس محتوای تمام ایمیل‌های مبتنی بر BES و پیام‌های BES BBM باید در اختیار دولت پاکستان قرار گیرد. شرکت بلک‌بری این درخواست را قبول نکرده و از این بازار بیرون می‌رود».

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا