دیابت طی ۷ سال ۳۵ درصد افزایش داشته

استقامتی متخصص غدد و دیابت در همایش روز جهانی دیابت با رویکرد کاربردی با اعلام اینکه بیش از ۴.۵ میلیون نفر در ایران به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند بیان کرد: طی ۷ سال جمعیت مبتلایان به دیابت تا ۳۵ درصد افزایش یافته است. وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین رویکردها نقش‌ آموزش …

استقامتی متخصص غدد و دیابت در همایش روز جهانی دیابت با رویکرد کاربردی با اعلام اینکه بیش از ۴.۵ میلیون نفر در ایران به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند بیان کرد: طی ۷ سال جمعیت مبتلایان به دیابت تا ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین رویکردها نقش‌ آموزش برای افراد مبتلا به دیابت است عنوان کرد: این بیماری با رویکرد خود توانمندسازی افراد می‌تواند درمان موثری داشته باشد البته آموزش باید از طریق افرادی صورت گیرد که به موضوع احاطه دارند.

استقامتی با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه‌ها علاوه بر یادآوری نقش بروز رسانی نیز دارند اضافه کرد: هدف ما ارائه مناسب‌ترین و بهترین آموزش‌ها به بیماران است .

محمد شریعتی معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: درصد زیادی از مبتلایان به فشار خون و دیابت از بیماری خود خبر ندارند و متاسفانه عوامل خطر این بیماری‌ها در ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی هم موثر است. بدین ترتیب تنها راه کنترل بیماری مبارزه مناسب و اثر بخش با عوامل خطر زای سلامت به طور دسته جمعی است.

وی افزود: محیط ما در محاصره‌ای از روشهای زندگی ناسالم و کم‌تحرکی است که باید اصلاح شود.خوشبختانه برای اولین بار در کشور کارشناسان تغذیه در کنار تیم پزشکی حاضر شدند تا اصلاحات لازم را برای ارتقای سلامتی انجام دهند .

۱۷۶/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا