فوايد نوعي کرم سرطان زا در التيام زخم هاي مزمن

به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت، محققان دریافته اند نوعی کرم انگلی سرطان زا که عامل مرگ حدود بیست و شش هزار نفر در سال است، می تواند در التیام زخم های مزمن از قبیل زخم های ناشی از دیابت موثر باشد. در تحقیقات گروهی از پژوهشگران در دانشگاه جیمز کوک در کوئیزلند …

به نوشته شماره امروز روزنامه گاردین در اینترنت، محققان دریافته اند نوعی کرم انگلی سرطان زا که عامل مرگ حدود بیست و شش هزار نفر در سال است، می تواند در التیام زخم های مزمن از قبیل زخم های ناشی از دیابت موثر باشد. در تحقیقات گروهی از پژوهشگران در دانشگاه جیمز کوک در کوئیزلند استرالیا، کرم کبد چینی بطول تقریبا یک سانتیمتر ترشح کننده یک عامل رشد است که در آزمایش های صورت گرفته بر روی موشها و نیز در کشت سلولی نقشی موثر در تسریع روند التیام زخم ها و رگهای خونی داشت.
پروتئین موثر در این روند بخصوص می تواند در درمان زخم های مزمن که انتظار می رود با روند پیری جمعیت فراوانی بیشتری پیدا کند، موثر باشد. با اینحال محققان خاطرنشان کردند، این پروتئین التیام بخش باید بطور کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد چون کاربرد آن طی چند سال می تواند به سرطان کبد بیانجامد. محققان با توجه به نقش حیاتی این پروتئین در بقاء کرم کبد امیدورند بتوانند از آن برای تولید واکسنی بر ضد این قاتل کوچک استفاده کنند، گرچه انجام چنین آزمایش هایی بر روی انسان را تا چندین سال دیگر بعید می دانند.
کرم کبد چینی که با خام خوری برخی ماهی های آسیایی در بدن ایجاد می شود،‌ هر سال میلیونها نفر را آلوده و حدود بیست و شش هزار نفر را به سرطان مبتلا می سازد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا