افسردگی در نوجوانان دیابتی

محققان در فلوریدای آمریکا اعلام کردند: کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت بهتر است از نظر ابتلا به افسردگی بررسی شوند زیرا این اختلال معمولا در آنان نادیده گرفته می شود. دکتر ژانت سیلوسترن و همکارانش در مؤسسه تحقیقات تامپا در فلوریدا اعلام کردند در مطالعه آنان مشخص شد مبتلایان به دیابت به میزان دو …

محققان در فلوریدای آمریکا اعلام کردند: کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت بهتر است از نظر ابتلا به افسردگی بررسی شوند زیرا این اختلال معمولا در آنان نادیده گرفته می شود.
دکتر ژانت سیلوسترن و همکارانش در مؤسسه تحقیقات تامپا در فلوریدا اعلام کردند در مطالعه آنان مشخص شد مبتلایان به دیابت به میزان دو برابر دیگران به افسردگی دچار می شوند.
محققان براین باورند که درمبتلایان به دیابت نوع یک و دو،‌ به خصوص در دوران نوجوانی، بهتر است تست های غربالگری برای بررسی ابتلا به افسردگی انجام گیرد.
بیماری قند یا دیابت نوعی اختلال در سوخت و ساز است که به علل مختلف تظاهرمی کند و با درجات مختلف از کمبود انسولین یا عدم پاسخ به انسولین همراه است.
طبق این تعریف نقش مهم انسولین و تغییرات مهمی که به دنبال کمبود آن در سوخت و ساز ایجاد می شود بهتر مشخص می شود.
این نوع دیابت تقریبا در ۸۵ تا ۹۰ درصد کل بیماران دیابتی دیده می شود.
در این نوع دیابت زمینه ارثی دخالت دارد و در مقایسه با دیابت وابسته به انسولین بیشتر به صورت فامیلی مشاهده می شود.
در فردی که دارای زمینه ارثی بیماری است، عوامل محیطی می توانند موجب بروز علائم بیماری شوند.
در کشورهای غربی ابتلا به دیابت به میزان ۶۰ تا ۹۰ درصد مربوط به عامل دریافت کالری اضافی، چاقی و در نتیجه مقاومت نسبی به انسولین است.
دیابت نوع دوم اغلب در بین افراد میانسال دیده می شود.
در دیابت نوع دوم ، کمبود انسولین به نسبت وجود دارد ولی مقاومت به انسولین می تواند در پیدایش بیماری اهمیت بیشتری داشته باشد.
در این بیماران پاسخ انسولین به گلوکز ممکن است طبیعی یا بیش از طبیعی باشد.

۱۷۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا