مایکروسافت در آرزوی استفاده از پردازنده قوی Snapdragon 820

به گزارش موبنا، شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به صورت گسترده وارد بازار جهانی کند و در این زمینه پیش‌بینی کرده است نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود را مجهز به تراشه مرکزی Snapdragon 820 به دست کاربران برساند. تراشه ۶۴ بیتی Snapdragon 820 …

به گزارش موبنا، شرکت مایکروسافت تلاش می‌کند از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به صورت گسترده وارد بازار جهانی کند و در این زمینه پیش‌بینی کرده است نسل جدید گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود را مجهز به تراشه مرکزی Snapdragon 820 به دست کاربران برساند.

تراشه ۶۴ بیتی Snapdragon 820 مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده و شرکت کوالکام آن را به هسته‌های Kryos مجهز کرده است. این تراشه موبایلی همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 530 را هم شامل می‌شود.

پردازنده گرافیکی این تراشه نسبت به مدل قبلی یعنی Adreno 430 که در مدل Snapdragon 810 به کار گرفته شد، حدود ۴۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند.

شرکت کوالکام این روزها می‌کوشد همه اقدامات لازم را انجام دهد تا تراشه جدید و پرقدرت آن داغ نکند. سیستم خنک‌کننده این تراشه مرکزی فناوری مشابه گوشی هوشمند Lumia 950 XL مایکروسافت را در اختیار گرفته است.

برخی شایعات منتشر شده همچنین بر آن است که مایکروسافت این روزها گوشی هوشمند Surface Phone را طراحی می‌کند و قرار است این گوشی هوشمند هم روانه بازار جهانی شود.

۱۰۰/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا