ترس قاچاقچیان موبایل واردات آن را کاهش داد

“رضا دیهیمی” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به کاهش واردات و نمایش انواع گوشی های موبایل به خصوص گوشی های بدون گارانتی در سطح بازار اظهار داشت: بازار این کالای ارتباطی از حدود دو ماه گذشته تا کنون با کاهش واردات این کالای ارتباطی روزهای کم رونق و سردی را سپری می …

“رضا دیهیمی” در گفت وگو با خبرنگار موبنا با اشاره به کاهش واردات و نمایش انواع گوشی های موبایل به خصوص گوشی های بدون گارانتی در سطح بازار اظهار داشت: بازار این کالای ارتباطی از حدود دو ماه گذشته تا کنون با کاهش واردات این کالای ارتباطی روزهای کم رونق و سردی را سپری می کند.
وی با اشاره به شوک جدید کاهش واردات گوشی های غیررسمی یا همان قاچاقی، افزود: با توجه به روشن شدن موضوع رجیستر گوشی تلفن همراه مبنی بر اجرای آن ، تکلیف واردات گوشی های قاچاقی نیز روشن می شود.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی استان یزد با اشاره به ترس واردات کنندگان غیرقانونی می گوید: هم اکنون بیشتر واردکنندگان غیرقانونی به دلیل ترس از عدم ثبت سریال گوشی های تلفن همراه ، واردات این کالای ارتباطی را متوقف کرده اند.
دیهیمی با اشاره به واردات ۹۰ درصدی موبایل‌های موجود در بازار قاچاق و گردش مالی بازار موبایل حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومانی، خاطر نشان کرد: هم اکنون بیشترین سود این بازار پرمصرف از آن قاچاقیان این کالای ارتباطی است چرا که به دلیل اختلاف قیمت این نوع کالاها و همچنین قیمت پایین تر نسبت به نمونه های گارانتی دار، با تقاضای بالایی از سوی مردم روبرو شده است.
کاهش وارات این کالای ارتباطی درکشور در حالی صورت گرفته که تا چندی پیش نمایش این نوع گوشی ها در ویترین بیشتر مغازه ها به وفور صورت می گرفت.
هم اکنون برخی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ، سونی و اپل با گارانتی غیررسمی در بازار کمیاب شده و در صورت پیدا شدن با قیمت بالاتر از نرخ واقعی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا