نگاهی به مشخصات فنی گوشی Ascend G7 هوآوی

به گزارش خبرنگار موبنا ،در بدنه‌ی گوشی‌ها از پلاستیک استفاده می‌کنند اما هوآوی موفق شده‌ تعادل مناسبی میان قیمت و کیفیت ساخت اسند G7 ایجاد کند. بدنه و لبه‌های اسند G7 فلزی است و تنها دو نوار پلاستیکی در لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی به‌چشم می‌خورد. استفاده از لبه‌های پلاستیکی در این گوشی بی‌دلیل …

به گزارش خبرنگار موبنا ،در بدنه‌ی گوشی‌ها از پلاستیک استفاده می‌کنند اما هوآوی موفق شده‌ تعادل مناسبی میان قیمت و کیفیت ساخت اسند G7 ایجاد کند. بدنه و لبه‌های اسند G7 فلزی است و تنها دو نوار پلاستیکی در لبه‌های بالا و پایین قاب پشتی به‌چشم می‌خورد.
استفاده از لبه‌های پلاستیکی در این گوشی بی‌دلیل نبوده و به‌‌منظور تعبیه‌ی آنتن و بقیه‌ی بخش‌های ضروری سخت‌افزاری است.
در قسمت بالای قاب پشتی و روی نوار پلاستیکی دوربین برجسته‌ی ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه یک فلاش LED در مرکز نواربه‌چشم می‌خورد.
یکی دیگر از ایده‌های طراحی‌ جذاب اسند G7 به جمع شدن تمام ‌کلیدها و شیارها در یک لبه‌ی گوشی مربوط می‌شود.
همان‌طور که در تصویر قابل مشاهده است کلید‌های پاور، کم و زیاد کردن صدا و شیارهای سیم کارت و کارت حافظه‌ی MicroSD همه روی لبه‌ی سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند.
البته شاید اینگونه تصور شود که خالی ماندن لبه‌ی سمت چپ گوشی از هرگونه کلید و شیار، می‌تواند روی زیبایی G7 تاثیربگذارد. در لبه‌ی بالایی گوشی هم جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و در لبه‌ی پایین درگاه MicroUSB به چشم می‌خورد.
اسند G7 به‌ نمایش‌گری ۵.۵ اینچی و تکنولوژی IPS مجهز شده است؛ به‌همین خاطر هم این محصول برای آن دسته از افرادی که دنبال خرید گوشی با نمایش‌گر بزرگ هستند، مناسب است.
وضوح تصویر نمایش‌گر این گوشی ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است که تراکم پیکسلی نه‌چندان چشم‌‌گیر ۲۶۷ppi را ارایه می‌دهد.
اکثر رنگ‌های به‌نمایش درآمده در G7 زنده و پویا هستند. اما رنگ‌های سفید و زرد از روشنایی مطلوبی برخوردار نیستند.
از طرفی در زوایای دید این نمایش‌گر مشکلی دیده نمی‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی بازی‌های اکشن‌ را با این گوشی انجام دهند.
هوآوی اسند G7 از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با درجه‌ی دیافراگم F2.0 بر روی قاب پشتی بهره می‌برد که می‌تواند عکس‌هایی با حداکثر کیفیت ۴۱۶۰ در ۳۱۲۰ پیکسل را ثبت کند.
دوربین این گوشی مثل P7 از لنز نسل چهارم BSI شرکت سونی بهره می‌برد که می‌تواند تا حد زیادی نویز تصاویر را کم کند.
در مجموع دوربین اصلی این گوشی عملکرد مطلوبی دارد چرا که دوربین G7 می‌تواند در شرایط نوری ضعیف هم عکس‌های مناسبی ثبت کند؛ اما روشنایی عکس‌های گرفته شده در نور روز، زیادتر از استانداردهای نرمال است.
به‌طور مثال قابلیت «ثبت لبخند» (Capture Smiles) می‌تواند با تشخیص لبخند، به‌شکل خودکار عکس بگیرد.
هم‌چنین کاربر می‌تواند تنها با فشردن کلید کم یا زیاد کردن صدا، لحظه‌ی مورد نظرش را ثبت کند. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هم بر روی قاب جلویی گوشی درنظر گرفته شده است‌ که می‌تواند عکس‌های سلفی خوبی ثبت کند. علاوه بر این‌ها کاربران می‌توانند با حداکثر کیفیت HD ویدیو ضبط کنند و یا مکالمه‌ی تصویری انجام دهند.
این گوشی به چیپ ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex A53 (با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز) مجهز است. همچنین دو گیگابایت حافظه‌ی رم برای این گوشی ‌درنظر گرفته شده است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا کاربران تجربه‌ی مناسبی در انجام کارهای روزمره نظیر وب‌گردی، تماشای ویدیو و فرستادن پیامک با این گوشی داشته باشند. البته در آزمون‌های عملی با این گوشی، لگ‌ هم مشاهده شد. به عنوان مثال هنگام کار با نوار نوتیفیکیشن یا لیست مخاطبان تاخیرهایی در انتقال دستور مشاهده می‌شود. به‌غیر از این موارد، در هنگام استفاده از گوشی G7 به مشکل دیگری برنخوردیم.
حافظه‌ی داخلی این گوشی ۱۶ گیگابایت است. کاربران می‌توانند با افزودن کارت حافظه‌ی جانبی MicroSD (تا ۳۲ گیگابایت) نسبت به افزایش حافظه‌ی این گوشی اقدام کنند. یک باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت زیر قاب پشتی اسند G7 قرار گرفته که کاربر نمی‌توان آن را تعویض کند.
نسخه‌ی ۴.۴.۲ سیستم‌عامل اندروید، موسوم به «کیت‌کت» به‌طور پیش‌فرض برای اسند G7 درنظر گرفته شده است. هم‌چنین جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری هوآوی، یعنی Emotion UI 3.0 هم مثل لباسی بر تن سیستم‌عامل این گوشی پوشانده شده تا ‌آن را از خامی درآورد.
احتمالا آیکون‌های زیبای رابط کاربری Emotion UI 3.0 که در قالب صفحه‌ی نمایش G7 جلای بیش‌تری پیدا کرده‌اند، در نگاه نخست کاربران را شیفته‌ی خود خواهند کرد؛ طوری که در همان لحظه اول با خود می‌گویند تاکنون چنین کیفیت و درخششی را در نمایش‌گر هیچ گوشی دیگری ندیده‌اند. اما پس از کمی کلنجار با رابط کاربری این ‌گوشی، متوجه مکث‌هایی جزیی خواهید شد.
باتری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت زیر قاب پشتی اسند G7 قرار گرفته که کاربر نمی‌توان آن را تعویض کند. شارژ این باتری ‌در کاربری‌های معمولی و نه‌چندان سنگین، مثل مشاهده‌ی فایل‌های ویدیویی، بیش از یک روز دوام می‌آورد. همچنین هوآوی ادعا کرده که با فعال کردن حالت ذخیره‌ی انرژیG7 می‌تواند تنها با ۱۰ درصد شارژ، بیش از ۲۴ ساعت در حالت آماده به‌کار باشد.
۱۲۹/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا