سود یکهزار میلیارد تومانی همراه اول

به گزارش سازمان خبری موبنا ، وی ادامه داد: رشد دارایی شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۸۴ پنج هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۸۸ به شش هزار و ۹۶۴ رسیده است. صدوقی با بیان اینکه پرداخت همراه اول به دولت در سال ۸۴ در حدود ۵۰ میلیارد تومان …

به گزارش سازمان خبری موبنا ، وی ادامه داد: رشد دارایی شرکت ارتباطات سیار ایران در سال ۸۴ پنج هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان بوده که این میزان در سال ۸۸ به شش هزار و ۹۶۴ رسیده است. صدوقی با بیان اینکه پرداخت همراه اول به دولت در سال ۸۴ در حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد این میزان در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران در تشریح برنامه این شرکت در سال ۸۹ گفت ارتقاء کیفیت شبکه در کل کشور مخصوصا در تهران از اهداف اصلی این شرکت به حساب می آید.
وی از انجام نظرسنجی در باره کیفیت شبکه تلفن همراه در سال جاری خبر داد و گفت: با توصیه مرکز تماس این اپراتور تمامی مشکلات مشترکان در ۲۴ ساعت برطرف خواهد شد.
صدوقی با اشاره به عرضه سهام شرکت همراه اول در بورس و فرا بورس خاطر نشان کرد عرضه سهام همراه اول در بورس در حدود پنج ماه زمان می برد، ولی عرضه در فرابورس یک ماهه انجام می شود.
وی درخصوص افزایش کمی و کیفی سرویس های شبکه همراه اول تصریح کرد ۱۲ سرویس جدید در نیمه اول سال جاری ارائه خواهد شد که آوای انتظار، شبکه اختصاصی مجازی، خبر همراه، انتقال اعتبار و سرویس دوستان و آشنایان از جمله این سرویس ها خواهند بود.
وی در تشریح عملکرد مالی این شرکت گفت: در آمد همراه اول در سال ۸۴، ۹۹۲ میلیارد تومان در سال ۸۵  یکهزار و ۵۸۶ میلیارد تومان در سال ۸۶ دوهزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در سال ۸۷، سه هزارو ۱۲۱ میلیارد تومان و در سال ۸۸ سه هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان بوده است.
 به گفته صدوقی هیچ هزینه ای در این شرکت افزایش پیدا نکرده و برخی هزینه ها نیز کاهش یافته است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران سود این شرکت را در سال ۸۴ یکصد میلیارد تومان، در سال۸۵،  ۶۱۷ میلیارد تومان، در سال ۸۶ ،  ۸۵۲ میلیارد تومان، در سال ۸۷  ، ۸۹۵ میلیارد تومان، و در سال ۸۸ ، بیش از یکهزار میلیارد تومان عنوان کرد.
وی با انتقاد از برخی مصاحبه ها و گزارش های اشتباه مبنی بر انتشار تششعات منفی از سوی بی تی اس گفت این آنتن ها هیچ گونه عوارض منفی نداشته و بیشترین توان آنها در فاصله ۱۰۰ متری یک صدم استاندارد است.
به گفته وی خاموش کردن سایتهای بی تی اس شبکه را با مشکل جدی مواجه می کند.
وی افزود: در حال حاضر تمامی یکهزار و دو شهر کشور تحت پوشش صد درصدی همراه اول قرار دارند و سه هزار و ۶۸۱ روستای بالای بیست نفر خانوار از این شبکه استفاده می کنند.
صدوقی با بیان اینکه هم اکنون تعداد جمعیت کل کشور به بیش از ۷۴ میلیون نفر رسیده است، گفت: پوشش ایجاد شده تلفن همراه ۶۷ میلیون و ۳۸۵ هزار نفر از افراد کشور را تحت پوشش آنتن دهی خود قرار داده است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار میزان ترافیک شبکه تهران را در سال ۸۶، ۱۰۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در سال گذشته این میزان به ۱۴۸ هزار نفر رسیده است.
همچنین وی دسترسی مشترکان به شبکه را ابتدای سال گذشته در حدود ۹۶ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در شش ماهه دوم به ۴/۹۸ رسید. صدوقی گفت: در شش ماهه دوم سال گذشته ۴۰ درصد باند فرکانس کشور برای اپراتور سوم تخلیه شد. وی گفت: شاخص قطعی مکالمات در سال ۸۶ ۶/۲ و در سال ۸۸ به ۲۷/۱ رسید که بیشتر حجم ترافیک را در اسفند سال گذشته شاهد بودیم به گونه ای که ۱۰ درصد ترافیک شبکه در این زمان افزایش داشت.
صدوقی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۹۷۰ کیلومتر از جاده های اصلی کشور تحت پوشش همراه اول قرار دارد ادامه داد ۱۴ هزار و ۳۳۵ کیلومتر از جاده های فرعی و چهار هزار و ۱۴۰کیلومتر از جاده های ریلی نیز تحت پوشش این اپراتور قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعداد سیمکارت های واگذار شده دائمی این اپراتور ۱۶ میلیون و ۳۵ هزار سیمکارت بوده است، اظهار داشت همچنین تا پایان سال ۸۸، ۲۱ میلیون و ۳۸۷ هزار سیمکارت اعتباری توسط این اپراتور واگذار شده است.
وی به برقراری رومینگ همراه اول با ۲۶۲ اپراتور از ۱۱۰ کشور اشاره کرد و گفت: این شبکه ۳۲ میلیون ظرفیت پیدا کرده است.
 وی با بیان اینکه همراه اول در نصب آنتن بی تی اس رشد قابل توجه ای داشته است اظهار داشت دو هزار و ۴۰۰ سایت در سال ۸۲ نصب شد که این میزان در سال ۸۸ به ۱۸ هزار و ۸۰۰ سایت افزایش پیدا کرده است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سایر ایران خاطر نشان کرد ۴۵ سایت جدید در جاده های اصلی کشور نصب شده که این تعداد برای بهره برداری در انتظار تامین برق مورد نیاز هستند.

۱۱۷/۱۶۱/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا