وضعیت اینترنت چندان خوب نیست

محمدطه خسروی، کارشناس شبکه ارتباطی در گفتگو با سازمان خبری موبنا به خبرنگار ما گفت: طبق قانونی که در اردیبهشت ماه سال ۸۶ به تصویب رسید پهنای باند بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار نمی گیرد، این محدودیت منجر به اعتراض کاربران و شرکتهای اینترنتی از همان زمان شد ولی قانون تغییری …

محمدطه خسروی، کارشناس شبکه ارتباطی در گفتگو با سازمان خبری موبنا به خبرنگار ما گفت: طبق قانونی که در اردیبهشت ماه سال ۸۶ به تصویب رسید پهنای باند بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در اختیار کاربران قرار نمی گیرد، این محدودیت منجر به اعتراض کاربران و شرکتهای اینترنتی از همان زمان شد ولی قانون تغییری نکرد.
وی خاطرنشان کرد: با این پهنای باند کاربران خانگی نمی توانند هیچ کاری انجام دهند چراکه هیچ توجیهی
نیز برای این قانون وجود ندارد حالا چرا معاونت توسعه انسانی عملکرد زیرساخت را مثبت ارزیابی کرده است، خود محل شگفتی و بحث است.
 وی گفت: پهنای باند اعلام شده در ایران در هیچ جای دنیا مرسوم و قابل توجیه نیست و همین مساله منجر به اعتراض کاربران و حتی شرکت های اینترنتی شده که متاسفانه تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.
وی در ادامه به شرکتهای واسطه در این بین اشاره کرد و گفت: دولت در تامین پهنای باند هیچ مشکلی ندارد و باید ارایه آن را به بخش خصوصی واگذار کند، اما این مهم را انجام نمی دهد و در این بین واسطه ها (از فروش پهنای باند از سوی دولت تا رسیدن به بخش خصوصی) بیشترین منفعت و سود را می برند.
 وی افزود: امید است این مهم به بخش خصوصی سپرده شود تا هم کاربران و شرکتهای اینترنتی دیگر متضرر نشوند و هم واسطه ها از این بین حذف شوند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این مشکل کار را به جایی رسانده است که یا قانون را زیر پا می گذارند ISP برخی و به کاربران سرویس مورد احتیاجشان را ارایه می دهند که باید با یکسری از راهکارها این مشکل هرچه سریعتر حل شود. 
خسروی گفت: به نظر می رسد مشکل اینترنت در ایران همچنان ادامه داشته باشد چرا که دولت کماکان معتقداست باید فروش پهنای باند اینترنت را خود انجام دهد و شرکتهای اینترنتی و کاربران نیز همواره اعتراض میکنند و در نتیجه باید گفت وضعیت اینترنت در ایران چندان خوب نیست.
۱۸۲/۱۶۱/۱۱

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا