لبخند بلوتوث

 خبرهايي که محتواي آنها از انتخاب بلوتوث بعنوان گزينه اي براي داد و ستد قاچاقچيان و برخي افراد که  اعمال غيراخلاقي مرتکب مي شوند ، حکايت دارد. حالا مي توان از برخي مجتمع ها، پاساژها و حتي استخر و سونا و هتل هايي نام برد ، که به پاتوق قاچاقچيان براي بده بستان با مشتريانشان …

 خبرهايي که محتواي آنها از انتخاب بلوتوث بعنوان گزينه اي براي داد و ستد قاچاقچيان و برخي افراد که  اعمال غيراخلاقي مرتکب مي شوند ، حکايت دارد. حالا مي توان از برخي مجتمع ها، پاساژها و حتي استخر و سونا و هتل هايي نام برد ، که به پاتوق قاچاقچيان براي بده بستان با مشتريانشان و تظاهر به حرکات نامتعارف و غير اخلاقي از سوي گروهي ديگر تبديل شده اند.
   اينجا ديگر تکنولوژي با همه مزيتها و امتيازاتي که نصيب بشر مي سازد، چهره زشت خود را هم نشان مي دهد و اينکه چگونه مي توان با استفاده ابزاري از وسايل و راهکارهايي که اساسا براي رفاه و ارتقاي سطح زندگي آدمي آفريده  شده اند ، براي فعاليتهاي غيراخلاقي و غيرانساني ، سوء استفاده کرد.
  قاعدتا هيچيک از کساني که زندگي سالم و آبرومندانه اي  دارند ، و به پايبندي به ارزشها و هنجارهاي خانوادگي ، اجتماعي و عرفي و مقيد هستند ، نمي توان پيدا کرد که از مشاهده و ديدن قاچاقچياني که با صداي بلند وزن و اندازه مواد مورد نظر خود را با مخاطبانشان در ميان مي گذارند ، يا آنان که با حرکات و رفتار خود توجه همه را به خودشان و پوششي که بر تن دارند جلب مي کنند ، متنفر و عصبي نشود.
   مي گويند معمولا سوء استفاده هاي رفتاري از فناوري بلوتوث تلفن همراه از فيلمهاي آموزشي و مناسبتها و ميهمانيها شروع و به کليپ هاي طنز و در نهايت با مباحث غيراخلاقي ختم مي شود. در همين رابطه ، شمار پرونده هايي که در مراجع قضايي در رابطه با فيلمبرداريهاي غيرمجاز بوسيله تلفن همراه در اماکن خاص و ويژه بانوان ، در دست بررسي هستند ، زنگ خطر و هشداري جدي براي همه مردمي است که خواسته يا ناخواسته در معرض اين تهديدهاي ناپيدا قرار دارند.
   اين پرونده ها از وقايع تکان دهنده اي خبر مي دهد که قربانيان آن ، زناني هستند که خصوصي ترين لحظات استراحت و تفريحشان در اماکن عمومي بانوان ، از طريق فيلمبرداري با تلفن همراه و بلوتوث ، به سطح خيابانهاي شهر و حافظه تلفنهاي همراه هزاران نفر راه يافته يا پرونده هايي که از آزار و اذيت و سوء قصد به جان قربانيان و ضرب و شتم آنان گزارش مي دهد. تنها مايه اميدواري اين است که چنين پرونده هايي که امنيت اجتماعي جامعه را تهديد مي کنند ، در قوه قضاييه با درجه اولويت بالا و بسرعت در حال رسيدگي است.
   در واقع اين پديده شوم در هيات يک ويروس خطرناک ، به محض انتشار به يک اپيدمي مرگبار تبديل مي گردد و متناسب با قابليتهاي ارتباطي تلفن همراه و کارآيي گوشي ، مي تواند از طريق اينفرارد و بلوتوث ، حوزه هاي وسيعتري را تحت پوشش قرار دهد.
   سوء استفاده هايي که از طريق بلوتوث مي شود و تحقيقا آثار عميقي در رفتار آدمي دارد، موضوعي چندرويه و چند وجهي است که در فرهنگهاي مختلف تاثيرات متفاوتي مي گذارد ، اما در باره آنچه که به فرهنگ و جامعه ما مربوط مي شود ، اين تاثيرگذاري اثربسيار عميق و هولناک خود را بيشترمي نماياند.
  تصور کنيد در جامعه اي که حريم و حرمت خانواده در هاله اي از حساسيت و تعصب وتقدس خانواده پوشانيده شده ، نمايش عمومي خانمها در سونا ، استخر يا مهيمانيهاي خصوصي ، چه تاثيرات مخرب ، ويرانگر و خانمانسوزي برجاي مي گذارد.
۱۶۲/۱۳/۱۶

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا